Kennel Barecho

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av barecho - 15 januari 2010 19:49

Idag blev det tidig uppstigning eftersom jag öppnade på jobbet, redan strax efter 06.00 åker jag hemifrån då och för att hinna med allt så kliver jag upp redan vid 04.00    . När arbetsdagen var slut så åkte jag direkt hem för att bara en halvtimme senare vara på väg till Sandviken med 6 valpar skrikandes i bilen, på väg till veterinären... Jag hade väl inte hunnit mer än 1 km så började den välbekanta doften av hundskit att sprida sig i bilen  ... En valp hade såklart bajsat i buren och nu klev han och tre av syskonen runt i det. Ja, det var ju bara att stanna och ta reda på det värsta.... Några minuter senare var det dags för nästa bur, där var det en som kräktes.... Så det vara bara att stanna igen och försöka lägga över nåt där så inte de kladdade ner sig allt för mycket. Ni kanske kan tänka er hur det luktade i bilen efter det...   Strax innan jag kom in i Sandviken så var det en poliskontroll, som tur var så stannade de INTE mig..... Ni kan ju tänka er deras min när de skulle ha stoppat in huvudet i bilen och känt stanken....  

Allt gick bra hos veterinären, och sedan var det raka vägen hem för att göra rent åt valparna och ta ut hundarna. Efter det blev det färd tillbaks in till Sandviken för att titta på Jacob när han skulle spela fotboll. Han och hans lag Årsunda IF P-99 deltog på en fotbollscup   som heter Tidningscupen. Det är så oerhört roligt att titta på dessa grabbar, och tjejer!, som spelar i det här laget! De har så fin sammanhållning, och verkar ha så himla roligt - jag är så stolta över dem allihopa! Men, det enda som är lite jobbigt är att se Jacob stå i mål, han ser så utsatt ut där tycker jag, kolla här bara så ensam han ser ut.....

  

Det gick i alla fall bra för dem så jag kunde pusta ut.... de spelade tre matcher och de vann två och spelade en oavgjord. Här gjorde han en räddning den lilla (förlåt Jacob - menar såklart stora....) älsklingen  

  

och här gjorde han ett utkast (heter det så? - är ju inte så himla hemma på fotbollstermer jag....)

  

Mamma är såååå stolt över honom, och det är nog pappa hans också - men han är ju en av tre tränare i laget så han ser väl på hans spel lite ur ett annat perspektiv kanske - jag tycker ju alltid att Jacke är fantastisk jag!

Nä, nu är det dags för lite köpmat och Let's Dance   - ha en bra kväll!  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards