Kennel Barecho

Alla inlägg den 16 januari 2010

Av barecho - 16 januari 2010 17:03

Städning pågår, och det är ju inte alltför roligt....så under tiden jag städar så lyssnar jag på min spotify-lista   så blir det åtminstone lite trevligare. David påstår att det inte finns några låtar från senaste decenniet där - och tyvärr är det nog så att han har lite rätt där...Med risk för att låta som en gammal tant... men visst gjordes det bättre musik förr? Jag menar, 80-talet - vilken musik som gjordes då!! T.ex Samantha Fox och Touch me och såna klassiker   ! Sedan har jag väl med några godingar som Oh Carol, Tears on my pillow och så den jag skulle vilja ha på min begravning - My way! Här kommer en av mina absoluta favoriter:http://www.youtube.com/watch?v=0S0oRfoR0Z0 

Jag tycker texten är så otroligt bra, här kommer den så ni kan sjunga med...  

I believe the children are our are future
Teach them well and let them lead the way
Show them all the beauty they possess inside
Give them a sense of pride to make it easier
Let the children's laughter remind us how we used to be
Everybody searching for a hero
People need someone to look up to
I never found anyone to fulfill my needs
A lonely place to be
So I learned to depend on me

[Chorus:]
I decided long ago, never to walk in anyone's shadows
If I fail, if I succeed
At least I live as I believe
No matter what they take from me
They can't take away my dignity
Because the greatest love of all
Is happening to me
I found the greatest love of all
Inside of me
The greatest love of all
Is easy to achieve
Learning to love yourself
It is the greatest love of all

I believe the children are our future
Teach them well and let them lead the way
Show them all the beauty they possess inside
Give them a sense of pride to make it easier
Let the children's laughter remind us how we used to be

[Chorus]

And if by chance, that special place
That you've been dreaming of
Leads you to a lonely place
Find your strength in love


Oj, va' sångsugen jag blev nu - får nog bli en match i Singstar ikväll .. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards