Kennel Barecho

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av barecho - 19 januari 2010 20:25

I kväll har jag roat mig med att klippa de fyra hundar som vi ska ha med oss till Strömsholm på söndag. När jag klipper våra egna hundar så lyssnar jag på ljudböcker under tiden och det är perfekt! Är så himla trist att stå där nere i källaren utan sällskap, nåja - hundarna är ju där men hur mycket jag än försöker och försöker så har jag så himla svårt att lära dom att prata   , men nu nästan längtar jag till källaren så jag får höra fortsättningen på boken som jag just nu lyssnar på, Mari Jungstedts " I denna ljuva sommartid"  . Jag gillar verkligen hennes böcker, fick tror jag den sjätte boken i present av mina söner för ett tag sedan och tyckte så mycket om den så att nu är alla hennes andra böcker inköpta! Det var inte så lätt att få tag på alla de gamla, men jag fick tag på flera stycken på Tradera. Jag upptäckte Tradera i och med det, och har väl gjort en del mer köp där -  jag kan väl säga som så att de flesta saker har jag blivit lurad på, men så råkar jag ju vara ganska så lättlurad ibland också....  .


Hursomhelst, hundarna blev fina (tycker jag själv i alla fall...). Messi och Marta har lyckats banta så de har fått fram lite halsar nu! Clådan är ju alltid vacker, pälsen är också på väg tillbaks på henne som tur är - hoppas nu att hon klarar sig från vattensvans den här gången. Sanne-panne, som ju är ett äkta yrväder - sitter konstigt nog som ett ljus på trimbordet - hon är så söt när hon viker öronen bakåt så att hon ser ut som en Staffordshire bullterrier ungefär  !


Det blir David och jag som åker till Strömsholm, har kollat runt lite ifall nån annan skulle vilja följa med mig men har inte fått något napp - och David ställer alltid upp och följer med mig ifall jag annars skulle få åka själv, sån tur att jag har en sån man ! För åka själv på utställning är nåt jag undviker in i det längsta.... att visa hundarna och köra fram och tillbaka går ju bra, men att dra in och ut alla grejer som jag envisas med att ta med...  och mer och mer utrustning blir det för varje utställning känns det som...


Nu är det alldeles strax dags för gonatt här, öppning imorgon så då blir det tidig uppstigning igen  .

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards