Kennel Barecho

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av barecho - 22 januari 2010 09:56

Idag har filmen "Hachiko" premiär, och jag kan säga att jag kommer inte att se den i en biosalong... Läs beskrivningen av filmen så förstår ni varför:


Den lilla valpen Hachiko tappar bort sin slutdestination när den skeppas till USA från Japan. Hans bur faller av bagagevagnen på en perrong i en onämnd småstad och efter lite irrande i mörkret stöter han på den mysige collegeproffesorn Parker Wilson. För både hund och människa är det kärlek vid första ögonkastet.

Hachiko växer upp och ett band starkare än något bildas mellan honom och husse Parker. Varje morgon promenerar de tillsammans till tågstationen och varje kväll sitter Hachiko och väntar på att få följa husse hem. Så en dag kommer Parker inte hem igen, men i tio års tid sitter Hachiko utanför stationen på samma plats och väntar på honom. Det här hände i Japan på 1920-talet, inte exakt som i filmen men hunden, en Akita, satt verkligen i tio år och väntade.

 

Herregud, jag storgrinar redan bara av att läsa den texten  

  

Förstår ni när han står där varje dag och väntar, nej - det här är bara för mycket, undrar om jag nånsin kan se den... (måste sluta nu för tangentbordet är inte inplastat)...snyft, snyft...


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards