Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Valpbyte

Av barecho - 28 januari 2010 18:50

Ja, ibland kan det ha sina fördelar att ha några valpar osålda... Vi hade ju bestämt att behålla Dolly ur Elins kull, hon var den bästa tyckte jag vid 6-7 veckors ålder  . Vi har två till tikar osålda ur den kullen, och när jag klippte dem allihopa förra veckan så upptäckte jag att Bellamy utvecklats oerhört positivt! Visst hade jag sett lite av det före, men när man klipper dem och ställer upp dem ordentligt så ser man så mycket mer tycker jag! Då hade jag ett par från Danmark som sa att de var intresserade av henne, men som tur var så hade de hittat en valp i Danmark istället. Så nu blir det alltså Bellamy som stannar här istället.... 

  

Bellamy var lite krångligt att säga så jag funderade på vad vi skulle kunna kalla henne istället?? Hon heter Barecho Beats Believing så jag försökte få fram något ur det, tänkte på Fame - eftersom namnet kommer från låten What a feelin´från den filmen... Men, nja - det passade inte riktigt.... Bitte eller Bittan tänkte jag, det passar ju bra! Frågade David vilket han tyckte, och han tyckte såklart Bittan - jag förstod ganska så snart varför...   Hmmmm..... så det fick bli Bitte istället!

  

Jag tycker att hon påminner lite om Clådan som valp.... men det kanske bara är önsketänkande??  

Lite lik gammelsnupan tycker jag nog hon är också.... kolla bara på det här huvudfotot:
     

Så trist bara att jag är så dålig på att redigera foton.... hur gör man för att inte få lysande ögon på dem?

Ja, så nu ser vi fram emot debuten för henne - det blir nog på en inoff i Söderhamn i slutet av februari. Och nu ska jag försöka skärpa mig och träna henne lite före hon kommer dit, I promise.....  

 
 
Ingen bild

Sofie

28 januari 2010 19:59

Hon är jättefin den tiken oxå. Jag tycker nog ärligt att flera av tikarna är jättefina!
Så Söt Diva är på den bilden :-) Tycker mig se likheter där i släktledet framåt :-)

 
Marina

Marina

28 januari 2010 20:05

Du skulle frågat mig på en gång Helene, för Bellamy gillade jag från början ;) Sen att hon var/är så lik Lillian o Baby i huvudet som valp kan ha något med det att göra...
Men Bitte... känner till två människo-Bittar och *hrm*, jaa jag skulle då inte döpt henne till dt kan jag lova! Bella efter hon i Twilight-serien ist. ;)

http://www.kennel-larix.dinstudio.se

 
Erika

Erika

28 januari 2010 20:08

Jaaaa jag har sagt det förr och jag säger det igen.....
Helt rätt val ! *tummen upp*

http://risenshine.blogg.se

 
Ingen bild

Gunilla LH

28 januari 2010 20:11

Picassa är ett urbra fotoprogram med många möjligheter att redigera bilder i direkt. ( kommer ifrån en som är urdålig på det här med datorer du vet... )
Bittan... eller vad hon nu ska heta i slutändan, verkar ju läcker. Ska bli kul att se henne framöver.

Måste också bara tillägga att: Helens blogg har blivit något av ett "gift"... Du har då förmågan att få till det så att man sitter med ett leende på läpparna när man läser. Aldrig funderat på att skriva en bok?? Det är ju så poppis!!

 
Camilla

Camilla

28 januari 2010 20:51

Behöver du nån hjälp med fotografering så gör jag det gärna :)

http://elviratrolla.blogspot.com

 
Vanja

Vanja

28 januari 2010 21:12

Hele slekten her i Norge holder tommelen opp for lille Bitte!! (Kanskje bortsett fra Pärlan, hun vil ikke miste sin plass i sengen ved siden av matte!) At hun minner litt om Claudia som valp, ligner litt på Diva i hodet, er like søt som sin mamma og dessuten har en hel del fra både farmor og pappa synes vi lover veeeeeldig bra :-)))

Hadde det ikke vært så langt å kjøre, skulle vi kommet alle sammen å vært heiagjeng ringside på din debut - uoffisiell eller ikke! Da kunne vi også sett hvor mye din matte virkelig HAR trent med deg, hi-hi! Men jeg kommer på Claudia sin debut også, og jammen ble det bra med tiden!

http://www.kennelwinton.com

 
Ingen bild

Solveig

28 januari 2010 21:51

Det var allt tur det Helene :))

 
Anna

Anna

28 januari 2010 21:55

Ojj vilken liten goding! Du vet ju vart du ska ringa om du behöver valpvakt;) Håller helt med Marina om att hon skulle passa att heta Bella efter hon i Twilight..

För övrigt så grattis till en väldigt rolig blogg som man självklart har som favorit:)

http://www.modig77.blogg.se

 
Annelie D

Annelie D

29 januari 2010 07:07

Tummen upp. Vilken goding :)

http://www.searoads.se

 
Ingen bild

Sara

29 januari 2010 07:11

Annars är väl Betty ett bra namn?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards