Kennel Barecho

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av barecho - 1 februari 2010 19:17

Dagen började inte alls bra här hemma, ni vet när flera saker inte blir som man tänkt sig - och det är måndagsmorgon dessutom, då är det lätt att hålla sig för skratt...     Det hade varit strömavbrott under natten, och det hade gjort att vattnet hade frusit (argumentet att det inte har någon samband tänker jag inte lyssna på alls  ).. och detta för andra gången den här j...a vintern! Att åka till jobbet utan att duscha före var inget alternativ, snälla Inger sa att jag kunde få låna hennes nyckel och duscha där innan jag började jobba - men då började det fungera igen. David har lärt sig var det populära frysstället verkar vara och hade muttrandes ställt dig en byggfläkt direkt när det upptäcktes och det hjälpte som tur var snabbt denna gång! Och ni vet när man är på dåligt humör så kan minsta bagatell göra att man går i taket   ... som t.ex. att Jacob inte hade sina täckbyxor här - de hade han glömt hos en kompis, trots att han var heeelt säker på att han hade haft de med sig... Ja, ja..... iväg kom vi allihopa till slut och redan efter 45 min på jobbet så blev det dags att hämta Jacob igen för att åka in till Folktandvården i Sandviken.

Vi hade tid där 9.00 eftersom Jacobs tandställning hade gått sönder (trodde vi...) under helgen. Vanligtvis är det David som följer med Jacob på såna här tillställningar, jag har varit så mycket med Thomas och Henric så jag har blivit avskräckt.... Henke fick jag gå dit med många gånger då han helt enkelt vägrade att öppna munnen. Trots allt lirkande med hot och mutor så vägrade han att öppna käften! Jaha, sa tandläkaren...då blir det ingen leksak heller om du inte låter mig se på tänderna. Henke han bara skakade på huvet   och sa att han ändå ingen ville ha.... Puh.... visst är det härligt ibland att vara förälder!! Hmmm.....fast jag minns förstås att jag själv bet tandläkaren rejält i fingret för att jag inte ville att han skulle titta på mina tänder, jag var väl i 6-års åldern då och fick som straff två järnklumpar ditsatta längst bak så att jag inte kunde ha ihop munnen... behöver jag säga att jag fick tandläkarskräck efter det?   

Men just ja, nu var det ju Jacobs besök idag det handlade om. När vi kom dit så hade de börjat med nå nymoderniteter, en receptionist var utbytt mot en dataskärm  ! Jag stod som ett fån  , men Jacob berättade hur jag skulle göra. Trycka in hans personnummer på datorn, en lapp skrevs ut och vi satte oss att vänta. 08.59 blev vi inskrivna och 09.25 fick vi komma in.... Att sitta och vänta så länge går mig på nerverna, tänk hur mycket tid som går åt i ens liv åt att vänta!! Det är skrämmande hur mycket tid som slösas bort... David säger att det är bara jag som säger att man kan slösa med tid, men jag tror att de flesta kvinnor vet vad jag menar. De flesta karlar däremot, de är verkligen duktiga på att slösa bort tiden på att göra meningslösa grejer, som att titta på tv   eller gå på toa en halvtimme åt gången.... När vi väl fick komma in så gick det ganska så snabbt, de måste ha hört mitt muttrande i väntrummet (varför kan jag aldrig vara tyst??) så de berättade att vi fått vänta eftersom vi hade ringt akut på morgonen.

Sedan var det tillbaks till jobbet, och efter att ha arbetat en hel dag så är man ganska så slut när man kommer hem.... Men, hundarna ska ändå ha sitt, och tur är väl det för annars kom jag nog aldrig ut - för att gå ut och gå utan hund, det känns så oerhört konstigt tycker jag! Nix, nu ska jag ägna lite tid till hemsidan innan det blir dags att kasta sig i säng  ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards