Kennel Barecho

Alla inlägg den 11 februari 2010

Av barecho - 11 februari 2010 20:38

Idag efter jobbet så åkte jag direkt in till festivalstaden Sandviken! Henke och hans klasskompisar skulle uppträda i festivaltältet   som är uppställt på torget, det ska ju vara så festivalpyntat i stan säger de, men inte tyckte då jag att tältet såg så värst festligt ut, ser ni det ens bakom snöhögen?
  

Inuti tältet var det dock jättemysigt, med försäljning av mat och dryck mm. Och så scenen såklart där de skulle uppträda, den var fin!

Resan in började dock med att jag blev irriterad  , tänk hur småaktiga en del kan vara och inte förstå sig på att man vinner i längden på att vara trevlig mot sina kunder! Men, Sandviken är i alla fall tillräckligt stort för att man ska kunna välja andra affärer....

När jag kom till tältet så var de i full gång med att spela och sjunga, Henke skulle dock vara med på endast en låt och den hade inte hunnit vara ännu som tur var... De spelade "Du är så Yeah Yeah Wow Wow", och det kan man ju tycka är en ganska så glad schlagerlåt - men dessa grabbar är ju hårdrockare   hela bunten och då kan man ju inte se alltför klämkäck ut förstås! Ett litet leende hade man väl kunnat få se i alla fall.....

  

Det är Henke till höger på kortet, spelandes gitarr.

  

Och se där, ett litet hårdrockskast med håret....

Henke var själv inte helt nöjd med spelningen då hans gitarr tydligen inte hade hörts så bra som den skulle ha gjorts, men jag tyckte som vanligt att de var sååå duktiga!!  

När vi for hemåt så såg jag att de i rondellerna, plus lite varstans hade satt upp konstiga höga stålställningar med nåt över - såg inge vidare ut, men förmodligen  lyser de i olika färger och blir så fina sen skulle jag tro, hoppas då det, annars blir jag orolig för hur de tänker...

  

Välskottat som sjuttsicken var det kring Göransson Arena också, fint ska de va när finfolket kommer till byn!  

Jag försökte hitta Måns i vimlet, men han måste ha missat mig precis - typiskt! Har minsann hört jag att flera har sett Mums-Måns under veckan....

Resterande del av dagen-kvällen så har jag agerat frissa här hemma, först var det den mest hårömma cockern i hela världen som skulle klippa sig (Vera....) och sedan tonade jag Henkes hår, han ville bli brunett... men det fick då absolut INTE bli glansigt! Ja, vad ska man säga.... en annan som blir så glad om håret för en gång skull blänker lite, och då menar jag inte av fett....  

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards