Kennel Barecho

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av barecho - 12 februari 2010 16:05

Det finns mycket man kan säga om att vara Förskollärare nuförtiden, men nåt som jag tror varit sig likt genom åren - det är alla roliga kommentarer som vi får höra och som verkligen förgyller ens tillvaro!  

I morse satt jag med två tjejer i 5-års åldern och tittade i min tidning Hundsport. De var jätteintresserade och vi pratade lite om de olika bilderna som var där i. När vi kom till de sidor där de visar alla BIR-vinnare från Stora Stockholm så sken dom upp - Oj, vad många olika sorters hundar sa en av tjejerna!!

- Kolla den där, sa en av dem - ser ut som en dajmhund:
  
(Berner Sennenhund = dajmhund?)

och den där hunden har en klänning på sig, sa den andra tjejen om denna:
  

(Yorkshireterrier = har klänning på sig?)

- Men den där då, bananspaghetti! (ja, det spårar ju lätt ur när de sätter igång....)
  
(Bichon Havanais = bananspaghetti?)

Sen kom den kommentaren som fick mig att vika mig dubbel av skratt: - Jamendendärdå - ser ut som ett apbo!  
  

(Pekingese = apbo?)

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards