Kennel Barecho

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av barecho - 1 mars 2010 15:35

För det mesta så önskar jag mig så mycket tikar som möjligt i kullarna då det oftast är det jag ska behålla själv - och jag vill helst ha många att välja mellan. Med den här kullen så var min dröm att få en svart/vit hanhund, men det verkar som om jag får fortsätta drömma....   Mandy har fått fyra valpar, och det var allt! De är stora, pigga och jättefina - men tyvärr tikar allihopa.... Jag skäms nästan när jag säger det, men aningens besviken är jag nog... Dock är tre av dem svart/vita så jag har ju några att välja på där i alla fall!

  

Mandy har fått sin hutt, och ska snart bli bjuden på mat för att sedan rastas och få tvätta av sig, det brukar ju inte vara så populärt alla gånger - men kan ju inte vara skönt när smutsen torkar in i pälsen....hua....  

Här är en av tikarna:
  

Blir nog inget kvar av den bläsen....


Jag tycker de är bra tecknade allihopa   , lite vitt på nacken, lite vitt runt nosen och mörka en bit ner på benen. Hoppas verkligen att det blir Caesar-typ på dem, är ju lite tidigt att säga ännu!!

Nu känner jag att vi nog ska försöka para en till tik med Benny, en som brukar få många hanhundar...hmmm..... det måste bli Hope tror jag!!   Får se hur dessa valpar utvecklar sig först, Mandy och Hope är ju halvsystrar.

Det har varit en lång väntan här vid valplådan idag eftersom jag varit så tveksam om hon hade nån valp kvar eller inte, så jag har roat mig med att kolla lite på domare till några utländska utställningar i framtiden....
8 juli 2011 är det WW-11 i Paris, domaren där heter Gérard Arthus från Frankrike...

2 september 2011 är det EUW-11 i Holland, Ron Menaker från USA dömer...

18 maj 2012 är det WW-12 i Salzburg och där dömer Monika Blaha.

En personlig reflektion är ju att det hade varit väldigt trevligt om vi på nån av de stora utställningar fått en domare från rasens ursprungsland...

Till Paris åker vi nog i alla fall, har ju aldrig spenderat några dagar i Frankrike - bara åkt igenom...

Av barecho - 1 mars 2010 06:49

Mandy var orolig igår, men vi visste inte riktigt om det var för att jag var borta eller om det var dags för valpning... Men, i går morse så åt hon upp maten saaakta, och hennes feber var också ner en sväng till 37,4 i går em. I går kväll åt hon upp nästan hela maten så vi tänkte att det kanske blir natten till tisdag eller så... Men, Mandy är ju en tjej som gillar när det går undan, så under natten blev hon oroligare och oroligare.....   Hon bet sönder en biabädd i sitt bäddande, och till slut så föddes första valpen strax efter 05.00 i morse.... En svart/vit tik, med väldigt mycket svart i teckningen!! Känns helt otroligt att min älskade gamla snuppe   är farfar till dessa....

  

Bäst att passa på och njuta med mamma innan syskonen kommer....


För en liten stund sedan så kom valp nummer två, också det en tik - men nu brun/vit - och med ett Hulda-ben!! Är en riktig nostalgitripp det här...  

  


De är båda stora och rejäla, ca 380 gr. Mandy är fortfarande ganska så tjock.... så det lär nog ska komma fler!


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards