Kennel Barecho

Alla inlägg den 4 mars 2010

Av barecho - 4 mars 2010 19:41

Ja, var retar man upp sig som mest om inte i trafiken.....   Visst är det väl konstigt att det kan framkalla såna känslor hos oss? För jag är ganska så säker på att det inte bara är hos mig som blodet kokar när man träffar på en som kör som en idiot   , eller? Och när det till på köpet är yrkeschaufförer, som man tycker skulle vara proffs på trafiken, som kör helt ofattligt illa - då är det svårt att hålla humöret i schack! Efter jobbet idag så åkte jag in till Sandviken för att hämta Jacob hos hans morfar där han varit under dagen eftersom han har sportlov nu. Rätt som det var så hade jag en stor långtradare (med bred last) i baken! Jag körde strax över den tillåtna hastigheten, så det var inte så att jag körde som en "kärring" just då i alla fall. Efter en liten stund kom vi ikapp en bilkö som körde kanske i knappt 60 där det var 70. Och då blev det ännu värre, alltså jag var helt galen   i bilen - satt på dimbakljusen för att han skulle fatta att han låg för nära! Att det var vinterväglag dessutom verkade inte bekymra honom det minsta... När jag fick bromsa in för bilen framför mig, ja - då kändes det som om jag hade långtradarens front i baksätet... Nu hade jag som tur var inga hundar i kombin, men förstå om man skulle ha det och så skulle en sån där braka rätt in i bilen.... Ja, om inte chauffören gick hädan då så är det frågan om ifall man inte skulle hjälpa honom på traven...  
När det blev bredare väg så släppte jag förbi honom, vågade helt enkelt inte ha honom där längre...
  

Det var alltså det här åbäket som var på väg in i min bil. Är nog inte så skönt skulle jag tro om det skulle ha hänt...


På vägen hemåt igen så beskådade vi stadens stolthet, Göransson Arena, som det nu skottas av taket på i rask fart! Arenan fick ju utrymmas i helgen för att taket såg mystiskt ut, och bäst att de skottar som sjuttsicken nu - för jag kan då inte tänka mig att vi har råd i vår fattiga kommun med att laga taket om det går sönder...

  

Ja, man skulle ha köpt aktier i kranföretag den här vintern tror jag....


Nej, nu ska jag försöka sätta mig och titta på Sveriges värsta bilförare på Tv4 - kanske polarn i långtradaren dyker upp där, det skulle då inte förvåna mig...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards