Kennel Barecho

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av barecho - 7 mars 2010 17:34

Nu sitter jag i bilen på väg hem från Moheda, Jill kör, jag sitter bredvid med datorn i högsta hugg och Carro sitter i bak med stjärnorna! För vad ska man säga om syskonen Flajsing och Clådan, denna dag!  
  
Vem ser stoltast ut, matte eller clådan?


Men om vi ska ta det från början.... Carro och jag + fem hundar startade hemifrån vid halvelvatiden igår. Resan mot Stockholm gick utan några missöden, vi skulle möta Jill och hennes hundar på en OKQ8-mack i södra Stockholm. Vi tog ut hundarna för en liten rastning eftersom vi kom dit före. Bitte är så himla härlig - bara studsar ur bilen, kissar direkt där trots att det är fullt med folk, bilar och allt annat möjligt kring henne. Allting tycker hon är superkul, gud - så glad jag är över henne!! Jag bjöd Carro på korv och dricka så att vi slapp stanna före vi kom fram, mer än när vi skulle lämna av Daphne för kärleksäventyr i Östergötland.

Efter mycket flams i bilen och lyssnade på vinnar-låtar så checkade vi in på Scandic i Växjö. Det är nog ett av de hotell som vi bott på flest gånger - och det känns ju tryggt! Efter att hundarna hade ätit och rastats så skulle vi få lite ätbart - vi bestämde oss för kvällens special från hotellet. Vi tog med maten till rummet och kollade på andra chansen - jag vet inte riktigt om jag tycker att rätt låtar gick vidare, men... men.... tydligen så räckte inte mina röster till...

Det tog inte lång tid att köra till Moheda på morgonen, och Fridolf visade oss rätt direkt!!
Parkering nära och för en gångs skull, trevliga parkeringsvakter - härlig början på dagen! Utställningen hölls i en bollhall med grus till underlag - lite kallt var det, men inte så illa som det kan vara i vissa ridhus... Jag hade tagit med hagen till Clådan, och vi tänkte att Vegas och Fly skulle dela den med henne så att hon slapp ligga själv. Men, hon uppskattade det inte alls... Nä, hon verkade närmast förnärmad hela helgen över att behöva umgås med dessa lägre stående varelser som de andra hundarna som var med... Mammas lilla bortskämda snövits-prinsessa!!

Först ut i ringen var Lotus (Barecho Able To Win), han var ensam i klassen och fick HP - visad av matte Sofie. I klassen efter så var det dags för Bitte, och även hon fick HP. I BIR/BIM-valp så var det Bitte som gick segrande ur striden. Messi gick i den äldre valpklassen, där visades han som vanligt bra - av Carro som vi äntligen fått ta med oss på uställning igen! Messi blev trea med HP i sin klass.
Sedan var det Vegas tur att debutera i juniorklassen - jag är så himla nöjd med honom och ser verkligen fram emot hur det ska gå för honom här under våren! Även han var själv i klassen, så den vann han och fick HP. Ja, och sen var det Flys tur att äntra ringen - och han var så himla fin idag, jag kände mig verkligen stolt och glad när jag såg honom med matte Jill i ringen! Han vann öppen klassen med CK. I bästa hanhundsklassen slog han sedan till och vann den och fick då sitt andra CERT!! Några glädjetårar kom det också från matte såg jag.... Superstort grattis till Fly och hans duktiga matte!!

  

Ja, sen var det då Sanne-Pannes tur, hon vann juniorklassen med CK och skötte sig väldigt bra denna dag!
I öppen klassen deltog Fendi (Barecho Melody of Fame), visad av sin matte Elizabeth - en fjärde plats blev det i klassen denna gång.

Clådan vann championklassen med CK, och sedan vann hon bästa tikklassen och där placerades Sanne på en fjärdeplats. Så det blev syskonen som gick in för att göra upp om Bäst i Rasen. Ja, som den gentleman han är Fly så lät han såklart syrran vinna!
  


Det var inte mer än 24 springers anmälda så vi var färdiga ganska så tidigt, och tro det eller ej - men efter att ha ätit en god lunch där så bestämde vi oss för att gå ut och fota hundarna! Det blev en del fina kort....
  

Mamsens lilla sötnos Bitte...

  

Får man vara så här söt??


  
Messi, sista gången ut i valpklass....

  
Visst har hon väl blivit snygg våran virrpanna Sanne?


Ja, sedan var det då dags för finalerna. Bitte var först ut, BIS-4 valp blev hennes resultat. Sedan var det dags för BIS-BIM för Fly - och där blev han tvåa i finalen, slagen av en jättesöt goldentik! Sist på dagen var såklart Best In Show - och där gick Clådan än en gång segrande ur striden!! Verkligen roligt, detta är hennes tredje BIS på SSRK - hon är verkligen en supertjej, som vi är såååå stolta över!

Ja, lite hångel måste jag ju bjuda på också....
  

Det här är kärlek det!!


Tusen tack till Carro och Jill för en superrolig och lyckad resa!!




Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards