Kennel Barecho

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av barecho - 14 mars 2010 14:31

...stod det som rubrik på ett mail som ploppade upp på min mobil under lunchen igår när jag var i Bromma på Springerklubbens Fullmäktige. Det högg till i magen på mig och jag kände hur tårarna började stiga i ögonen.... nej, tänkte jag - öppna nu inte detta mail för då är det kört - jag skulle ju vara kvar där hela eftermiddagen också... Mötet drog ut på tiden, och efter mötet var det konstituerande möte så vi kom nog inte därifrån förrän vid 18.00-tiden Tankarna på Raptor fanns i bakhuvudet, men jag orkade helt enkelt inte släppa fram dem helt. När jag kom hem så skulle vi prova para Daphne med Hilmer, eftersom hon inte gått att para med den hane som jag hade planerat att hon skulle paras med. Tyvärr lyckades vi inte få till någon parning, det var som att han inte kunde komma in helt.... skönt i alla fall att Kylie blivit parad i Danmark under gårdagen.

Efter det försöket var det dags för mat, och så tittade vi på slutet av melodifestivalen... Först efter det vågade jag läsa mailet:


There are very few Australian Springers who have truly made an impact Worldwide - and we have unexpectedly lost one of those special dogs today. Too soon.

 

MBIS MBISS Aust Grand Ch & Swedish Ch SW03 Fraelighte Full Frontal   16.7.99 - 13-3-2010

"Raptor" 

(Ch Cleavehill Bob Sleigh Imp UK x Grand Ch Fraelighte For Play)

 

I'll never forget the night he was born - by C section and with Jackie Wraith & Fiona Quinlan assisting - one of 15 babies! His first few nights were spent on supplementary feeding with Jean Taylor "Cleavehill" here taking charge. Jean always referred to this litter as "MY babies" and she was so very proud of Raptor and all that he accomplished.

 

He was named "Raptor" because of his voracious appetite for food! It also applied to his great lust for life and everything about him.

 

Raptor went to live with Robert, Yvonne & Michelle Lauder at "Azucroft" - and never a better home. Raptor and Yvonne had so many special wins at Specialty and All-breeds level, and he was a much loved member of their household. 

 

Then the ultimate sacrifice - they allowed him to travel to Sweden to Barecho kennels for a year, during which time he was the Swedish Winner 03, and sired puppies in several countries in Scandinavia and Europe. Raptor came home in immaculate condition, and we thank Helene Bjorkman for the wonderful loving care she took of him. He returned home to "Azucroft" in Sydney, and continued his winning ways with his mum Yvonne on the lead.

 

He was a true gentleman, a delightful personality, a super sire and great ambassador for our breed. I am very proud to have bred him, and even prouder of what Robert & Yvonne, and Helene accomplished with him.

 

RIP special man - you were One In A Million.

 

Kaye 

 

Och när jag sedan skulle gå upp och lägga mig så brast allt - jag snorade och storgrinade om vartannat... Att det kan göra så ont - fastän han inte varit hos oss på så länge...

  

Raptor springandes i snön hemma hos oss

  

På hotellet i väntan på BIS-finalen på Svensk Vinnarutställning-03

     

På SKK:s utställning i Högbo där han blev BIR, visad som vanligt av Carro - de var ett fantastiskt team under det år han fick vara hos oss
  

Och så här.... sista gången vi sågs - när vi var i Australien för tre år sedan, det var så jobbigt att lämna honom - och jag hade verkligen hoppats att vi skulle hinna tillbaks dit för att träffa honom igen innan han gick bort... men, nu blev det inte så....

 

Sov gott nu älskade Raptor, vi kommer aldrig att glömma dig i vår familj och du har för alltid en mycket speciell plats i mitt hjärta...Love you....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards