Kennel Barecho

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av barecho - 24 mars 2010 07:19

Tidigt i morse, vid 5-tiden så väckte Jacob mig   och sa att han mådde illa.... Han har sovit med mig och hundarna inatt eftersom David är i Norge. Han ville att jag skulle hämta hinken så det vara bara att studsa upp och leta reda på en sån - vill ju inte gärna ha några spyor i sängen... Sedan sprang han upp på toa en sväng, och efter det tog det inte lång stund förrän spyan i hinken var ett faktum....   Jaha, tänkte jag - då blev vi hemma idag igen då... Detta är tredje omgången i år som han har blivit sjuk, och så här ofta brukar han inte vara det... Undrar om det kan vara så att vaccinen han har fått kan ha gjort hans immunförsvar sämre? Nåja, inget att göra åt det - är bara att gilla läget....

Var ju inte direkt så att jag kunde lägga mig igen - hundarna ville såklart ha mat PÅ EN GÅNG, nu när matte var uppe och sprang! Så jag gick och hämtade Lleyton och Penny inne hos Henke - och då berättar han att han inte sovit något under natten för att han har såna magplågor.... Suck.... Tycker såklart synd om dem båda, men måste ju ändå erkänna att jag är väldigt rädd att få magsjuka själv också, det är bland det värsta jag vet....  


Jag skrev ett inlägg här i bloggen igår, men när jag skulle publicera det så försvann det bara, IGEN!!   Nån som vet nåt bättre ställe än bloggplatsen, för här är det då krångel alldeles för ofta tycker jag...

Men, jag gör väl ett nytt försök nu så får vi se hur det går...

Valparna blev 3 veckor i måndags, och igår var det dags för avmaskning och en till omgång kloklippning. Det är otroligt hur snabbt klorna växer på de små, men för Mandys skull så vill jag ha dem riktigt korta hela tiden. Kan ju inte vara så skönt med de små sylvassa klorna mot juvret. Jacob hjälpte mig att ta lite nya kort på dem, visst har de blivit fina!

   Clarissa

   Clarissa

   Jennifer

   Jennifer

   Cyndee

   Cyndee

   Beth

   Beth


Det är full fart i valplådan nu, speciellt Beth är en påhittig och busig valp - men de andra hakar snabbt på när hon är på gång! Svansarna går som små propellers på dem när de hör våra röster, och så börjar de smacka med munnarna på en gång... De är ovanligt glupska dessa fyra fröknar, de flesta valpar vi har brukar vara lite skeptiska till hundmaten när vi går över till den från köttfärsen. Men, inte dessa - de slukar hundmaten och slickar sedan fatet rent minutiöst..Till mamma Mandys stora förtret...

  
Här är det livat efter maten, synd att man inte kan ha ljud med bilderna... det låter så himla gulligt när de småskäller och morrar åt varandra...

  
Beth och Clarissa i en närkamp.

Ja, får se då hur den här dagen fortlöper... blir väl till att ta hand om de två sjuklingarna, och så äta hela vitpepparkorn själv. Jag hittade en sån påse i skafferiet och jag hoppas att de kommer att skydda mig...


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards