Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Den vackraste av alla har fyllt 12 år....

Av barecho - 25 mars 2010 20:35

och då är det såklart Diva   det handlar om! Hon fyllde 12 år igår, och planerna var så att Carro & Diva, och så Bollis såklart - skulle komma ut till oss efter jobbet och då skulle Diva få en lika tårta som Fritz fick när han fyllde... Men eftersom både Jacob och Henke var magsjuka igår så ville inte Carro komma hit till oss, och det kan man ju förstå.... Nu blev det inte så farligt för nån av dem, Jacob spydde bara en gång...
Det blev kalas hemma för Divisen istället, budapesttårta bjöd Carro på och det ser ju ut att ha passat damen!
  
Diva kan inte släppa tårtbiten med blicken, vem vet - då kanske den försvinner?

  
Varsågoda!

  
Visst ser hon väl fräsch ut våran gammeltant...

  
Zola med munnen full av tårta, här brås han då på sin mamma det ser man ju...

  
Mums!!

Jag har dock lovat Diva min specialtårta, så till helgen far vi hem till henne och firar med den tårtan...

Gårdagen var jag ju hemma med både Jacob och Henke för att de var dåliga, och vi roade oss bland annat med att spela Trivial Pursuit - men vi spelade aldrig klart då vi efter en fråga om Astrid Lindgren istället började rota i gamla kort för att jag skulle visa Henke att han varit till huset där Emil i Lönneberga spelades in. Och sedan blev vi ju fast där.... Oj, så många minnen som finns där, måste få tid och sortera dom ordentligt så småningom... Några av korten la jag ut på FB nu i morse, vet inte om länken fungerar till albumet: http://www.facebook.com/album.php?aid=57269&id=1410040632&l=8a0103feaf

Jag har varit hemma med Jacob även idag, det ska ju gå minst 48 timmar efter att de har kräkts innan de får komma tillbaks till skolan igen, och det är ju bäst det - man vet ju aldrig om det tar om.

Idag passade jag på och städa badrummet uppe, efter att jag varit där några timmar så dök det helt plötsligt upp en skugga utanför fönstret! Jag blev ju lite rädd eftersom det är på andra våningen, men sedan såg jag vad det var:

  
Det var Knut som ville komma in! Han måste ha märkt att jag var där ovanligt länge och så hoppat upp på taket...

  
Kommer man in till matte där tro?

  
Ja, den här ingången funkar ju...

  
Smyger in lite försiktigt, vill ju inte väcka hundarna som sover....

 

Efter en liten stund så tröttnade han och gick ut igen, och nån timme senare såg vi att han gick upp för stegen till hundgårdstaket och så längst upp på taknocken på den delen av huset.... Ingen höjdrädsla där inte!

 
 
Ingen bild

Carro

26 mars 2010 09:48

Hon tyckte som sagt att den tårtan va helt okej hahah men hon väntar på Fritte tårtan oxå ;)
Va skönt att det inte var någon allvarlig variant av magsjukan!

 
Ingen bild

Katarina H

29 mars 2010 21:07

Grattis Divan - nog är du vackrast av dem alla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards