Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Trött...

Av barecho - 30 mars 2010 21:27

Jag brukar vanligtvis känna mig ganska så full av energi i princip varje dag, men idag har jag känt mig såååå trött…  . Vet inte om det beror på att jag nu varje morgon när jag klivit upp mötts av ett nytt snötäcke på gården, eller om det är för att vi ändrat till sommartid.  Hur som helst så känner jag mig inte alls speciellt inspirerad att göra nånting alls, inte likt mig!  
Men, tydligen har de sagt att det ska bli sol och fint nu i påsk, och jag hoppas då verkligen det – känns som om jag har ett desperat behov av lite sol och värme just nu.   
En annan anledning till mitt trötta sinne just nu kan också vara att Lillis flyttade igår…. Jag hade ju hoppats så mycket på honom, men så när han fick D på sina höfter så beslöt vi oss för att hitta ett nytt hem åt honom. När valparna flyttar så kan jag inte säga att det känns speciellt sorgligt, inte i alla fall då de hämtas hemma hos oss. Men, när man har haft de så länge som vi har haft Lillis… då gör det ont  .

  

Dock kan vi inte ha hur många hundar som helst här hemma, jag vill ha tid för dem och så vill jag ha dem med mig – inte sittandes i något hundhus. Och ja, då kan man ju inte ha så många…  Vet också att det för hundarna går bra att flytta, såvida de såklart kommit till ett bra hem – och det känner jag mig övertygad om att Lillis nu har gjort.  Att jag sedan är ledsen och gråter en stund, ja – det kan inte hjälpas, men det är ju inget som är dödligt på nåt sätt… Förstår inte riktigt de som säger att de inte vill skaffa en ny hund för att det är så sorgligt – visst gör det ont, men att gråta är inte farligt i sig. Men att leva ett torftigt liv för att man är rädd att bli ledsen, ja  - så vill då inte jag ha det i alla fall…

Nä, så det är nog bäst jag går och lägger mig nu… och hoppas på att det blir en bättre dag imorgon!

 
 
Mia Persson

Mia Persson

30 mars 2010 22:31

Lillis va min favorit de med. Håller tummarna för honom.
Kram Mia

http://www.happymind.dinstudio.se

 
Ingen bild

Carro

30 mars 2010 23:21

Du brukar ha det där på känn kär du om hundarna kommer till bra ställen så det är jag helt säker på att du har även denna gång, vad gäller Lillis!!
Å visst är det skönt att gråta en skvätt lite då å då, det som lättar upp!!
Tror vi grinar ungefär lika mkt, fast jag tänker mest på den dag då inte gammel tanten finns mer å hemska tanke kom en rys nu usch...
Iaf så har jag ÄNTLIGEN ett riktigt internet hahahah..
Sov gott

 
Solveig

Solveig

30 mars 2010 23:55

Det kommer snart sol og varme, helt sikkert, så kjenner du deg pigg igjen Helene. Lillis kommer til et riktig godt hjem, jeg er helt sikker, mine venner i mange mange år. Så fint at det ordnet seg :)

http://www.ursamajors.com

 
Gunilla LH

Gunilla LH

31 mars 2010 15:03

Hejsan!
Äntligen... Ett hem till Lillis!! Jag förstår verkligen att det var svårt att avstå från honom. Han är så läcker!!
Så får vi väl hålla tummar o tassar för att du har hört rätt ang. vädret i påsk.
Glad Påsk // Gunilla

http://WWW.truedice.se

 
Ingen bild

Katarina H

1 april 2010 10:00

"Att skiljas är att dö en smula" var det nån som skrev, men som du skrev så hör det ju liksom till livet och säkert är det bättre för Lillis med ett annat hem nu när han inte får vara med o hävda sig som hane! Å du, snart får du ju en nu goding att pyssla om - tänk på det så skiner nog solen även om det är mulet ute! Här är snön på väg bort, blomsterlökarna kikar upp i rabbatterna, men vi har fått sjötomt istället!
Glad påsk på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards