Kennel Barecho

Alla inlägg den 2 april 2010

Av barecho - 2 april 2010 16:36

Dagen började med att jag vaknade med sprängande huvudvärk  .... vet inte om det kan vara ett resultat på att jag hade så ont igår efter massagen. Men, jag vet att om jag tar en dubbeltreo och lägger mig och försöker slappna av så brukar det gå över… hundarna gillade inte alls detta, utan de försökte på alla sätt få mig att gå upp. David gick ju upp istället för att ge dem mat  - och efter viss tvekan så följde de väl med honom då... – Men, det är ju matte som ska utfodra oss på morgonen, det här stämmer inte alls såg de ut att tänka. Efter att fått mat och varit ut så var de snabbt uppe hos mig igen! Efter nån timme så mådde jag bättre som tur var, för dagen skulle ju ägnas åt städning och badning/föning av fem hundar… Och nu är nästan allt detta gjort, David har som vanligt badat dem och jag ska föna dem nu alldeles strax. Städningen hjälps vi ju åt med, ni kan tro att jag önskar vi hade ett mindre hus när det är dags för städning!!
  

Här ligger de och trynar nu i sina overaller, i väntan på att bli fönade… Clådan har två overaller på sig för säkerhets skull eftersom hon har lite lätt att få vattensvans. Vera ska inte med imorgon, men hon ligger där och värmer dom lite....

Messi och Marta fick rena fällar inlagda till sig efter badet, och när jag fönat Messis svans färdig och satt in honom där – och började med Martas svans, vad ser jag då? Jo, då rullar smartskallen Messi ihop fällarna och kissar på dem helt enkelt!! Till på köpet ser han hur nöjd ut som helst...  Ja, jag säger då det, unghanar… hur står man ut med dom??

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards