Kennel Barecho

Alla inlägg den 14 april 2010

Av barecho - 14 april 2010 20:02

För en stund sedan så var Inger och hennes brorsdöttrar Maja & Molly här och tittade på valparna, det är så nyttigt för valpar att få träffa barn   - Jacob är ju så pass stor nu så jag vet inte om de direkt tänker på honom som barn längre... Barn har ju ett helt annat kroppspråk än oss vuxna, och har valparna aldrig sett ett barn innan de flyttar så kan jag förstå att de blir lite tveksamma till en början... Vet inte om Baros träffat några småbarn tidigare, men han sprang nerför backen i full fart när han såg att det kom in människor. Men så ca 1 meter före så stannade han till, som för att kolla - vad sjutton är detta? Han valde att springa till Inger först, men sedan upptäckte han att flickorna var minst lika rolig! Småvalparna blev överförtjusta på en gång de...

  
Snörena på Majas stövlar var helt enkelt oemotståndliga för ett par valpar...

  
Molly försökte de sluka helt och hållet istället

  
Jennifer på väg mot mig (kan säga att jag säkert tog ett 40-tal kort ute idag, men jag är en så himla dålig fotograf.... de allra flesta kort bestod av nåt suddigt som var oidentifierbart, eller så nån svans i ett hörn av kortet eller så  ...)

  
Det finns inte så många snöhögar kvar på gården nu, men Baros gillar verkligen dem! Här försöker han få med oss andra på "Herre på täppan"...

 
...och Beth ser sugen ut måste jag säga...

  
Innan de gick in igen fick de lite mat, min tanke var att det skulle komma ut i andra änden på dem allihopa också -men den enda jag såg var Cyndee, hon drog iväg i full fart så vi undrade var hon skulle, men hon ville bara ha lite privacy när hon skulle uträtta sina behov - duktig flicka!


Under kvällen här så har jag lurat in min yngsta son Jacob i bloggvärlden... länk till hans blogg finns här intill och den kommer också här: http://barcajacke.bloggplatsen.se 


Av barecho - 14 april 2010 08:26

ja, det blir det ju här hemma när man är själv om alltihopa.... David är i Malå på jobb nu några dagar - det är inte direkt så att han får åka till så glamourösa ställen inom sitt arbete.... som typ New York eller liknande - nä, det har varit Mora, Glommersträsk och Malå nu på slutet. Kan ju inte säga att jag är direkt avundsjuk...

Jag öppnade på jobbet igår, och då är det uppstigning 04.00 Det är ju fortfarande mörkt vid den tiden, men när jag åker till jobbet vid 06.00-tiden då är det ljust och det är såååå härligt! Kanske skulle man inte uppskatta detta lika mycket om man hade det året om?? Ja, inte vet jag - men jag är då så glad att denna djävulsvinter är över. Vi hade elräkning på nästan 16.000:- på två månader, och då har vi fast pris.... Nä, man bor på fel ställe, så är det bara!


Efter jobbet så var det bara att åka snabbt hem för att ta ut hundarna en sväng, och sedan iväg till Tandläkaren i Gävle. Inga hål denna gång, och det var ju skönt... jag hade tagit med mig kontanter, men de hade ingel växel så jag fick bli skyldig 50:-... inte för att det gör mig något, men lite konstigt kan jag ju tycka att det är när man inte kan betala med kontanter längre - ja, om man inte har jämna pengar då vill säga. Cash is King, har då jag hört - men det är kanske på väg bort...


Kvällen ägnades sedan åt hundarna igen såklart - och så matlagning. Efter att ha ätit en rejäl portion med Pasta och Skinksås så gick luften ur mig... jag hade tänkt ge mig på att klippa Vera, men kroppen blev som gelé efter maten - och all ork var som bortblåst. Blev lite pappersjobb istället och så tittade jag på lite gamla kort i datorn, hittade detta som jag verkligen älskar - kortet är taget i Vida där vi bodde innan vi flyttade hit till Berga:
   Är det nån som kan identifiera alla nio tro?


Sedan blev det sängdags lagom för att se ett nytt avsnitt av DHW. Försökte ha Baros i sängen, men då kunde han inte koppla av - han sover bättre i sin hage nedanför min säng som det verkar.


Idag stänger jag på jobbet, ganska så skönt med lite sovmorgon och att få ta det lugnt med hundarna nu på morgonen efter en hektisk dag igår.


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards