Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Fullt upp

Av barecho - 14 april 2010 08:26

ja, det blir det ju här hemma när man är själv om alltihopa.... David är i Malå på jobb nu några dagar - det är inte direkt så att han får åka till så glamourösa ställen inom sitt arbete.... som typ New York eller liknande - nä, det har varit Mora, Glommersträsk och Malå nu på slutet. Kan ju inte säga att jag är direkt avundsjuk...

Jag öppnade på jobbet igår, och då är det uppstigning 04.00 Det är ju fortfarande mörkt vid den tiden, men när jag åker till jobbet vid 06.00-tiden då är det ljust och det är såååå härligt! Kanske skulle man inte uppskatta detta lika mycket om man hade det året om?? Ja, inte vet jag - men jag är då så glad att denna djävulsvinter är över. Vi hade elräkning på nästan 16.000:- på två månader, och då har vi fast pris.... Nä, man bor på fel ställe, så är det bara!


Efter jobbet så var det bara att åka snabbt hem för att ta ut hundarna en sväng, och sedan iväg till Tandläkaren i Gävle. Inga hål denna gång, och det var ju skönt... jag hade tagit med mig kontanter, men de hade ingel växel så jag fick bli skyldig 50:-... inte för att det gör mig något, men lite konstigt kan jag ju tycka att det är när man inte kan betala med kontanter längre - ja, om man inte har jämna pengar då vill säga. Cash is King, har då jag hört - men det är kanske på väg bort...


Kvällen ägnades sedan åt hundarna igen såklart - och så matlagning. Efter att ha ätit en rejäl portion med Pasta och Skinksås så gick luften ur mig... jag hade tänkt ge mig på att klippa Vera, men kroppen blev som gelé efter maten - och all ork var som bortblåst. Blev lite pappersjobb istället och så tittade jag på lite gamla kort i datorn, hittade detta som jag verkligen älskar - kortet är taget i Vida där vi bodde innan vi flyttade hit till Berga:
   Är det nån som kan identifiera alla nio tro?


Sedan blev det sängdags lagom för att se ett nytt avsnitt av DHW. Försökte ha Baros i sängen, men då kunde han inte koppla av - han sover bättre i sin hage nedanför min säng som det verkar.


Idag stänger jag på jobbet, ganska så skönt med lite sovmorgon och att få ta det lugnt med hundarna nu på morgonen efter en hektisk dag igår.


 
 
Marina

Marina

14 april 2010 10:02

näe, känner bara igen Fritte längst fram till vä ;) Bakom honom kanske det är Lleyton?

http://www.kennel-larix.dinstudio.se

 
Ingen bild

Carro

14 april 2010 10:14

Ariel Lleyton Kylie Penny, Lea Celine Fritte & Selma!! Å Ryan(Bryan)
Alla rätt el =)

 
Marina

Marina

14 april 2010 12:00

Men Carro du fick nog inte vara med att gissa, det är fusk ;-)

http://www.kennel-larix.dinstudio.se

 
Ingen bild

Carro

14 april 2010 14:18

Hahah okej förlåt =) Kan ju tyvärr ej ta bort mitt själv heller!!

 
Ingen bild

Katarina H

14 april 2010 14:45

Carro hade såklart alla rätt!! Jag vet för jag har kikat i facit.
Fast Bryan, Fritz och Ariel kände jag iaf igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards