Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Utelek

Av barecho - 14 april 2010 20:02

För en stund sedan så var Inger och hennes brorsdöttrar Maja & Molly här och tittade på valparna, det är så nyttigt för valpar att få träffa barn   - Jacob är ju så pass stor nu så jag vet inte om de direkt tänker på honom som barn längre... Barn har ju ett helt annat kroppspråk än oss vuxna, och har valparna aldrig sett ett barn innan de flyttar så kan jag förstå att de blir lite tveksamma till en början... Vet inte om Baros träffat några småbarn tidigare, men han sprang nerför backen i full fart när han såg att det kom in människor. Men så ca 1 meter före så stannade han till, som för att kolla - vad sjutton är detta? Han valde att springa till Inger först, men sedan upptäckte han att flickorna var minst lika rolig! Småvalparna blev överförtjusta på en gång de...

  
Snörena på Majas stövlar var helt enkelt oemotståndliga för ett par valpar...

  
Molly försökte de sluka helt och hållet istället

  
Jennifer på väg mot mig (kan säga att jag säkert tog ett 40-tal kort ute idag, men jag är en så himla dålig fotograf.... de allra flesta kort bestod av nåt suddigt som var oidentifierbart, eller så nån svans i ett hörn av kortet eller så  ...)

  
Det finns inte så många snöhögar kvar på gården nu, men Baros gillar verkligen dem! Här försöker han få med oss andra på "Herre på täppan"...

 
...och Beth ser sugen ut måste jag säga...

  
Innan de gick in igen fick de lite mat, min tanke var att det skulle komma ut i andra änden på dem allihopa också -men den enda jag såg var Cyndee, hon drog iväg i full fart så vi undrade var hon skulle, men hon ville bara ha lite privacy när hon skulle uträtta sina behov - duktig flicka!


Under kvällen här så har jag lurat in min yngsta son Jacob i bloggvärlden... länk till hans blogg finns här intill och den kommer också här: http://barcajacke.bloggplatsen.se 


 
 
Lena

Lena

14 april 2010 20:26

Ser mysigt ut, vi får nog höra allt i morgon av Molly.... ;)

http://lenahansen.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

14 april 2010 21:44

Inte förlorar vi väl vadet om att det är snöfritt till på lördag inte ??????
I så fall gäller det att komma med en jävligt bra undanflykt...
Jag har dokumenterat(bloggat) lite idag jag med...

http://risenshine.blogg.se

 
Ingen bild

Helena

16 april 2010 17:07

Hej! Vilka fina bilder, både på valparna och mina egna små guldkorn! Molly ser verkligen hel-lycklig ut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards