Kennel Barecho

Alla inlägg den 18 april 2010

Av barecho - 18 april 2010 20:03

Ja, så var det då slut även på denna helg alldeles snart…   Jag har bara varit hemma denna helg, och det har varit himla skönt. Har fått lite saker gjorda som har blivit uppskjutna flera gånger för att tid inte har funnits… David har bytt till sommardäck på båda bilarna, och nej – vi är inte speciellt jämställda här hemma. I alla fall inte om det är sånt som att byta däck och tvätta kläder som räknas – här gör var och en det som den är bäst på, och ja – hur ska man tolka då att jag gör det mesta?!   


Några hundar har fått sig en välbehövlig omgång med klippmaskinen, och stackars Vera lyckades få sig ett litet hack i tungan av effileringssaxen! Jag hade tagit bort lite tandsten, och då började hon blöda i tandköttet, och såklart måste hon ju slicka sig runt munnen gång på gång för att hon kände blodet kan jag tänka mig – och då råkade hon få ut tungan precis när jag kom där med saxen… Lilltufflan….   Men efter några blodiga pussar så var allt glömt!


David och Henke begav sig till Sandviken för att övningsköra lite – de sa inget om att de ville ha mig med, konstigt?! Jag sa till dom att de skulle köra lite på planen vid Bilbesiktningen – äh, sa David, vi kör väl ut på motorvägen där det är brett och bra! Förstod ju att han retades…. Men när de sedan bröt sändningen på radion och varnade för att en bil stod still på RV80 utanför Sandviken så blev jag lite orolig! Såg framför mig då att Henke fått motorstopp och inte ville köra mer och David vägrade att släppa in honom på passagerarsidan! Det ligger nämligen i släkten…. När Davids mamma övningskörde med hans pappa, ja – det var ju inte så noga med handledarskap och sånt förr…., så hade hon fått motorstopp på motorstopp och blev alltmer förtvivlad. – Nä, sa hon, nu kör jag inge mer!   Hon gick runt bilen och tänkte gå in på andra sidan, men bara det att då låste Åke bilen så att hon inte kom in… Så hon fick vackert gå tillbaks och fortsätta köra stackaren…. Jag frågade David vad han trodde skulle ha hänt om han hade gjort så mot mig – ja, suckade han, du skulle såklart ha lämnat platsen helt, förstår inte hur nån överhuvudtaget har kunnat övningsköra med dig! Hmmm….kan det vara så illa?  


Under tiden de var och roade sig i Sandviken så fick jag finbesök här hemma, Carro kom ut med bästaste Divan och Zola     !! Vi var ute på gården med hundarna bra länge så att de fick springa av sig rejält – är så himla blött i skogen bakom oss nu så det går bara inte att gå där…
Tror dock att de hade minst lika roligt på gården faktiskt, så roligt så att Clådan upptäckte ett litet hål under stängslet där hon kunde ta sig ut, och det gjorde hon sedan efter kvällsmaten… men som tur var tog hon sig in lika snabbt när vi ropade på henne!

  
Ja, kolla bara - så här blir det alltid när jag knäpper kort - en massa svansar bara!!

  
Såja, nu blev det lite bättre....


Knockern är inte helt imponerad av retstickan Baros.... men ju mer hon låter, desto roligare tycker han det är....

  
Här under bajsar katterna, mums!!
  
Pannelanne i flygande fläng
  
Och här är det Baros som kastar sig ut från snöhögen

  
Matte, matte ser du mig inte undrar Clarissa?

  
Lektanten Carro är härlig att bita i, undrar hur armen kommer att se ut imorgon?

  
Messi och Baros tror att Carro har nåt gott i handen

  
- Husse kom hem, för jag längtar efter dig....

  
Är det nån pensionärslek det där som Storsnuff håller på med?

  
Shalalala.... ser ni vad jag har?

  

Ja, kom igen då!

  

Ja, försöka kan man ju alltid...
  
Ha! Gissa vem som är starkast...

  

...och snabbast!

  
Jag gömmer mig här, de där dumskallarna hittar mig aldrig!

  
Clådan tog mig sig leksaken in hon... undrar om det var den hon skulle ut och gömma när hon smet senare under kvällen?





Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards