Kennel Barecho

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av barecho - 14 maj 2010 19:22

Första dygnet har förflutit lugnt för de små och deras mamma. Jag hörde att valparna gnällde vid 04.00 så då var jag upp och rättade till dem. Kylie är inte världens bästa på att ha koll var hon lägger sig.... Minns Malin som alltid hade superkoll - alla valpar låg perfekt på rad, alltid rena, mätta och nöjda. Nja, Kylie måste ju liksom ha lite koll på det som händer runtomkring hon också...
  

När hon ska lägga sig och nån ligger fel så bär hon den till rätt ställe, men jag tycker alltid det ser lika otäckt ut varje gång... Får för mig att hon ska bita för hårt eller nåt, sist nu var det lilla Dusty hon bar omkring på.
Fritz och Lleyton turas om att vara inne hos henne, och Lleyton sitter mest och ser lite generad ut i biabädden en bit därifrån. Men inte Fritte... han kliver runt i lådan och igår så skulle han dit med stornosen för varje valp som föddes. Lite misstänksam ser hon ut ibland Kylie, men för det mesta så bryr hon sig inte alls - är ju liksom bara storsnuff och han är ju inte farlig ens för en liten myra...
Hon har nu släppt mjölken rejält - och visst är det nåt visst att sitta och titta på de små när de diar.
  
Här är det Duke som mumsar....

  

...och här är det bredbläsen Denver som sliter och drar. - Ja, du Fritte där ligger du i lä vad det gäller bred bläs!


I övrigt har det varit full fart i huset idag, Thomas & Therese sov över här från gårdagsnatten  - och Henke har en tjejkompis på besök. Så Jacob var lite putt när han fick sova i sin ordinarie säng för ovanlighetens skull. I Thomas gamla rum så står det nu en dubbelsäng, och så en stor TV. Jacob har utsett det rummet till hans och Lleytons sovrum - och där trivs de två som fisken i vattnet! Men, nu fick de alltså sova i Jacobs rum, och det var inte bara lillhusse som var missnöjd. Vid 06.00-tiden i morse så stod Lleyton och skakade i grinden där och ville ut!

På förmiddagen kom Carro ut med Diva & Zola som skulle vara här under dagen eftersom Carro skulle på sin mormors begravning. Stackars Carro - att gå på begravningar är ju bland det värsta man kan göra... Men, skönt ändå efteråt. Vet att hundarna kommer att göra vad de kan för att trösta dig när du kommer hem.

Sedan har det varit två stycken från olika företag här ang. att vi ska borra för bergvärme - David är ju som sagt besatt av det hela, och har han inte sagt nåt som har med det att göra på 5 minuter så svimmar man av chock! Han fick tydligen lära sig nåt nytt av den som var sist här idag - man kan se på internet hur långt ner till berget det är där det är borrat! - Kan ni tro!! Låter väl jättespännande, så nu vet vi minsann hur långt ner det är till berget där alla har borrat härikring.... Ska bli skönt när allt detta är över.... David vill inte ha mig med i diskussionerna just ifall han ska försöka pruta. Jag har ju en favoritvärmepanna.. och det är tydligen inte så smart att tänka så säger han.

Vi har också badat och fönat de fyra hundar jag ska ha med mig till Skokloster imorgon. Två är fina i pälsen, och två är urfällda.... Nåja, de blir med ändå när de nu är anmälda.
  
Ännu ett foto taget av mästerfotografen - är det inte ögonen som är själens spegel eller nåt - undrar just hur deras själar ser ut?? Ser ut som värsta saftblandarna på grannens traktor! Ser ni Menny-muppen i bakgrunden? Så ligger hon tills Henke kommer hem... demonstrativt vänder hon ryggen till alla oss andra.

Jag åker själv imorgon då David ska på sin brors sons dop. Eva har lovat att hjälpa mig in med grejerna, tur man har så snälla valpköpare! Men, det är då helt förbenat att jag har blivit så dålig i ryggen och knäna så att jag inte klarar mig själv längre...

Jacob har vi skjutsat iväg till kyrkans sockenstuga. Han är med i deras ungdomsverksamhet "Wild Kids" och nu skulle de ha filmnatt. De sover över där och ska tydligen äta massa chips och dylikt, och kolla på filmer. Jag har sagt till honom flera gånger att det är bara att ringa om du vill komma hem så kommer mamma och hämtar dig.... - Ja,ja - säger han bara - de ä lugnt morsan!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards