Kennel Barecho

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av barecho - 16 maj 2010 20:32

Jag är lite orolig för Dusty.... han var ju lite mindre och svagare när han föddes, men jag tyckte han repade sig bra och började på och äta. Dock ökar han väldigt dåligt i vikt, och känns så tunn. Han är också ganska så mycket mindre än de andra nu. Jag kan inte se några missbildningar hos honom, men det är klart att det kan vara något som inte syns med blotta ögat. När man lägger till honom vid juvret så äter han, inga problem att suga och jag ser honom ofta ligga och äta även när jag inte varit där och lagt till honom. Men, varför går han inte upp i vikt som de andra?
  
Här kämpar han på den lilla sötnosen, jag hoppas verkligen han kommer att klara sig - men de närmaste dagarna kommer att vara avgörande för honom nu...
  
Flickan i gänget, Decada - mumsar på för fullt och hon har inga betänkligheter att knuffa bort lill-Dusty från tutten ifall hon tagit sikte på just den!

I morse när jag klev upp så hade Kylie burit alla valpar till biabädden.... vet inte hur jag ska göra nu, ifall jag ska ta bort den - fattar inte varför hon gör såhär? Undrar om hon är orolig för att hon känner att lilla Dusty inte mår bra - vem vet, hundar har ju ett sjätte sinne så man vet aldrig...


Förutom att sitta i valplådan har jag varit iväg och tittat på Jacob när han spelat fotboll i Hofors idag, och sedan har jag varit iväg och firat en arbetskompis som fyllde 50 år idag - jättetrevligt var det, och princesstårta bjöds det på, utan sylt precis som jag vill ha den!!


Läste förresten nåt lite roligt i tidningen i morse - tydligen så finns det både VM och SM i trädklättring!
   Hade ingen aning om detta jag, undrar om det finns SM i nästan allting numera... Ja, kanske man skulle slå sig på SM i lagning av stuvade makaroner isåfall?? Eller nåt annat man har talang för.....hmmmm.... kan inte komma på nåt just nu...


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards