Kennel Barecho

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av barecho - 30 maj 2010 19:50

Ja, idag har det då varit Mors dag, och jag kan säga att min dag har varit väldigt lugn och bra så här långt. Jag låg och drog mig ända till 8.00 imorse, och sedan var det allt det vanliga med hundarna som tog vid. Plus lite städning som jag inte hann färdigt med i fredags. Tänk så himla trist det är att städa...   men, vet inte hur det skulle fungera att ha städhjälp? De skulle förmodligen inte städa precis som jag vill ha det, och då skulle man ju behöva göra det ändå. Storstädning ett par gånger om året däremot, det skulle jag kunna tänka mig - ja, om nån annan betalade då...

Efter det var klart så åkte David och jag in till Bernö för att titta på en åkgräsklippare. Det skulle bli min mors dags-present, och ja - inte mig emot! Gillar ju nyttogrejer mer jag än mycket annat. Inte för att jag tänker köra den, men men - gräset vill jag ju ha klippt så att hundarna inte blir för blöta i pälsen av det långa gräset så jag behöver den ju ändå. Efter velande hit och dit, David ville ha snikmodellen till en början - medan jag blev mer sugen på den som kostade ca 11.000:- mer... Bättre att köpa rejält på en gång när man ska ha den i många år! Är det någon som blir förvånad när jag säger att det blev som jag ville.....  

Vi har lånat Davids föräldrars åkgräsklippare tidigare, och det har ju varit lite krångligt då när den ska hämtas och lämnas där. Nu när vi kommer att ha en hemma så kan ju Henke klippa gräset på dagarna när vi jobbar och han är hemma. David säger att även Jacob kan klippa... men nja, där går nog gränsen. När jag berättade för Henke att vi beställt en sån som han ska kunna använda, så frågade han om det ingick säkerhetssele och reflexväst till den.... Han lät lite sarkastisk så ett tag fick jag nästan för mig att han drev med sin lätt överbeskyddande mor?!   

Under eftermiddagen kom Lea hit på lite klippning inför sommaren, hon är så fin den gamla pärssen! Några grå strån hade det kommit ovanför ett öga, men annars syns det inte alls att hon är 8 år gammal.


Sedan blev det dags för valparna att få klorna klippta och äta lite köttfärs.

  

Här sover de fortfarande och har inte känt lukten av köttfärsen än...

  

Men, här springer de runt och gnäller och letar och letar...

  

Mamma Batting är helt fixerad på köttfärsen, och mors dag som det var idag så fick även hon självklart sig en rejäl smakbit.

  

Duke asgarvar efter att jag har dragit ett av mina blondinskämt för honom;
Det står sjutton blondiner utanför en nattklubb. Vad väntar de på?
- Den sista. Man måste vara arton för att få komma in.

  

Denver är lite mer skeptisk, men han kanske inte vill visa upp sin bredbläs helt...
  

Ja, och Dempsey han pratar på som sjutton själv - fick inte en syl i vädret där!

  

Är det där verkligen min matte ser Decada ut att tänka...

  

Åh, nej - inte den där gamla historien igen tycker D'arby

  

Och så Davis, som inte har nån respekt alls utan lipar åt mig


Jag fick nya resultat från Norge idag, Loke blev BIR idag igen och slutade sedan som BIS-2!! Stort grattis till Vanja och Dag Harald för superresultat denna helg. Tyvärr så har jag inte hört några nyheter om Chanel   , hoppas nu verkligen att det löser sig under kvällen... Nån borde ju ha sett henne tycker jag, om hon inte är långt inne i skogen, då är det såklart svårt...


Vid 17.00 så skulle vi gå på Strandbadens Restaurang här i Årsunda tillsammans med Davids mamma och pappa för att fira Mors dag. De hade en speciell meny för dagen, med en fiskrätt och en kötträtt. Jag tog Filé Oscar med stekt potatis, det var jättegott och så en varm Brownie till efterrätt. Som dryck till så tog jag det som är godast av allt, nämligen vatten - jag skulle inte klara mig länge utan det...


Känns som det blir en tidig kväll ändå fastän jag hade sovmorgon - men bäst att lyda kroppen och krypa ner i sängen   när den säger att det är dags...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards