Kennel Barecho

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av barecho - 1 juni 2010 17:48

Jag tänkte för ett tag sedan att jag inte varit sjuk och hemma från jobbet nåt alls hittills i år, hur det än är så blir man ju lätt smittad när man jobbar med barn... Som alltid så är det livsfarligt att tänka såna tanker, för i går morse vaknade jag med feber och dessutom hade jag sådan diarée att jag inte kunde vara mer än 2 sekunder från ett badrum... Inte kul alls...

Fick ändå ta och skjutsa Jacob till där de skulle samlas på morgonen då de skulle på en cykelutflykt - vafan gör man? Hade stoppat papper i trosorna för säkerhets skull, ja - herregud så man håller på... Inte fick jag skjutsa honom hela vägen fram heller, pinsamt om han var den enda som kom dit med bil... ja, nu börjas det tänkte jag - allt är pinsamt i en viss ålder. Som den snälla mamma jag är så stannade jag en bit bort så att han fick cykla bort dit... Att cykla hela vägen hemifrån var inte tal om för min del, det är mer än en halvmil dit och så kör det mycket tung trafik efter vår smala väg utan vägren. Och sedan måste jag tyvärr säga att de dessutom kör som idioter de flesta av chaufförerna, att det inte har hänt en olycka är ett under...

Nåja, sedan var det bara att ta sig hem och inta sängläge... hundarna uppskattade mycket att matte la sig igen. Såg sedan på TV, mest en gamla repriser var det och så alla möjliga talk-shows... Tog sedan en tupplur ute på verandan, och det var så oerhört skönt...

Febern fanns kvar i morse, men magen har då lugnat ner sig lite som tur är... Dock har jag fått ont i lederna nu, och i ryggen. Vette sjutton om det är för att jag legat för mycket eller vad som har hänt?

Idag såg jag bland annat ett gammalt avsnitt av Beverly Hills 90210, följde den serien slaviskt när den gick förut... Ja, och jag kände mig lite som ung på nytt när jag tittade på den och såg så himla unga skådespelarna såg ut som man nu sett i andra filmer. Brandon var ju såååå himla snygg!!

Jacob förbarmade sig över sin sällskapssjuka mamma när han kom hem från skolan och vi spelade ett parti Maxi-Yatzy. Vem vann? Jag såklart....

Sedan väntade vi på att David skulle komma hem med sin nya leksak, våran Rider!

  

Här är den på väg in till sitt nya hem...

  

Jacob hade svårt att låta bli, får se om han får provköra den lite i helgen...

  

Och husse är sååå stolt över sin nya leksak, får väl dra bort honom från den ikväll när det är läggdags...

  

När vi stod där ute och väntade så upptäckte jag att det fanns två blommor i en buske på vår gård! Vi har bott här i snart sex år och jag har aldrig sett det förut...konstigt?!


Nåja, blir snart en ny vända i soffan vid tv:en, rätt som det är så känner jag mig pigg och gör något, bara för att bli helt slut efteråt... men tv-tittande ska jag väl klara av, gäller att jag håller mig vaken till DHW 21.00 bara....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards