Kennel Barecho

Alla inlägg den 5 juni 2010

Av barecho - 5 juni 2010 21:46

Klockan ringde 02.17 i morse, och jag försökte smyga upp för att inte alla hundar skulle vakna och tro att det var frukost.... När jag kom upp så upptäckte jag att Penny var så orolig utanför vår grind till sovrummet - jag tittade in i Henkes rum och upptäckte att han inte var där. När jag somnade var han där, och han hade inte sagt något alls om att han skulle bort.... SMS:ade såklart på en gång med frågan -var är du??? Ja, han var såklart hos nån kompis.... David visste om detta, men inte så att han sa något till mig när han la sig... kan ju tycka att han borde ha förstått att jag skulle blir orolig, nåja - allt var ju okej som tur var! Jag försökte sedan hålla mig skapligt tyst och inte gå ut i hallen så att de som var uppe i hundrummen skulle höra mig och vakna. Därför gick jag inte dit förrän alldeles innan jag skulle åka när det var dags att packa ut allt i bilen.... När jag kom ut i hallen där det mesta av min packning stod så var utställningsväskan helt urplockad! Först stod jag bara som ett fån.... (ja, det var tidigt på morgonen så lite mer trögfattad än vanligt....), tänkte - vad sjutton har hänt här? Har vi haft inbrott? Eller har Henke letat efter något i väskan innan han åkte... Mysteriet fick en snabb lösning när jag hittade 5-6 godispåsar som var sönderslitna.... Flera med bra mycket frolic, och så lite andra hundgodissorter... + några provpåsar. Lleyton tänkte jag, han har varit där under natten och grävt - det är ganska så lätt för hundarna att få upp dörren mellan kök och hall nämligen.... Men, det skulle visa sig att tjuven var någon annan. När Clådan hoppade ur bilen i Örnsköldsvik så tyckte jag att hon kanske såg lite rundare ut än normalt... och när hon sedan bajsade tre gånger innan det var dags att gå in i ringen så förstod jag vem den skyldige var....Hon måste ha smugit ut där under kvällen, innan David lade sig och tog in henne i sovrummet.

Till utställningen då:
När Marina och jag kom fram till utställningsplatsen i Köpmanholmen utanför Ö-vik vid 08.30 på morgonen så möttes vi att väldigt trevliga p-vakter hälsade oss välkomna, dock fick vi inte åka fram för att packa ur då det skulle bli trafikkaos... Hmmmm.... kan inte tänka mig det med mindre än 250 hundar anmälda.... Och med en snäll fråga om vi ändå inte kunde få göra det då vi hade så mycket grejer, och ja - Marina och jag har ju en del krämpor kan man väl säga så sa vakten att visst - gör det ni! är det sant att de är trevligare i den norra delen av Sverige? Jag är benägen att tro det nu efter att ha mötts av så trevliga vakter i Sundsvall, Östersund och nu då i Ö-vik. Kanske vakterna från Österbybruk skulle ta sig hit en sväng på ett studiobesök??

Platsen var väldigt passande för en utställning kan jag tycka, och en härligt avslappnad attityd präglade dagen. Det som var lite trist var att det var en träläktare där som barn sprang och hoppade i - det lät ganska så mycket så många hundar tyckte det var obehagligt.

Först ut var Baros som nu gjorde debut i ringen, han var lite hoppig och bångstyrig de första varven - men sedan tyckte jag att det gick riktigt bra! Han blev tvåa i klassen med HP. Sedan var det Dittes tur, bland de lite större valparna. Marina visade henne själv igen, och de upprepade BIR-vinsten från förra helgen.

Så var det Messis tur i juniorklassen, för första gången fick han se sig besegrad i den - men han fick dock CK och blev slutligen tvåa bästa hanhund. Winston blev tvåa i championklassen, denna dag utan CK...

Sanne-Panne har nu blivit 15 månader gammal och deltog för första gången i Unghundsklass. Tyvärr så har pälsen inte hunnit kommit tillbaks helt ännu, men den är på gång! Även hon kom tvåa i klassen med CK, hon blev sedan femma bästa tik. Bland öppen-klass hundarna så var vackra Lea-dottern Vera med, hon fick ett första pris och blev sedan trea i klassen. Så var det dags för Clådan att göra entré, hon vann först championklassen - sedan bästa tikklassen och slutligen blev hon BIR!
  
BIR CH Barecho Quest For Success BIM Cloette's Madison Zquare Garden


Sedan var det lite väntan på finalerna - alltid skönt när man hinner varva ner lite innan tycker jag...
BIS-valp II dömdes av Henric Fryckstrand som även dömde rasen denna dag och han placerade Ditte på en BIS-3 valp placering. Hon såg jättefin ut i ringen, och jag längtar verkligen till det blir dags för henne att gå in i juniorklassen i slutet av juli!
Bjarne Sörensen skulle döma BIS och det var en riktigt, riktigt bra lineup till BIS tyckte jag själv! Som femma blev Carinas amris placerad, som fyra Tjottes labbe, trea Mickes flat, och till slut var det då Ulrikas golden och min lilla älsklingsclådan kvar! Ett varv fick de springa tillsammans innan Bjarne räckte över den röd/vita rosetten till mig och Clådan!! Vilken fantastisk tjej vi har!!
  


Sedan var det bara att packa ihop - ja, bara och bara vet jag inte... vi saknade verkligen Eva från förra helgen!! Det tog ju sin tid för oss två ... men, som jag brukar säga - bättre med två sjuklingar än en!!

Till slut hade vi då fått in allt i bilen, Marina förstod då inte alls varför vi inte hade bilen som är större så all packning fick plats utan att varje centimeter är fylld - men, som jag också brukar säga - saker och ting ska inte alltid vara så enkla, så är det bara!

Det var inte mer än drygt 6 mil till hotellet där vi skulle bo över natten - ett jättefint hotell där vi hade egen utgång direkt ut på baksidan där vi lätt kunde ta oss ut med hundarna för att rasta dem. Härlig utsikt var det också!
  

Om det är så att ni undrar ifall jag börjar tröttna på att ta såna här BIS-kort på Clådan så kan jag berätta att det är långt dit ännu....
  

Det bästa man har sätter man på bordet!


Micke, Carina och deras döttrar Cindy och Catrine hade bokat rum på samma hotell, så vi åt  tillsammans i hotellets restaurang. Jättegod mat faktiskt, om än lite väl dyrt kanske för min plånbok...

Efter mat till hundarna och rastning av dem så satt vi oss utanför vårt rum och drack en öl med dom, himla mysigt när man för en gångs skull har tid att umgås lite.


Nu är det nog dags för mig att kasta mig i bingen, imorgon är det en ny dag - och då är det utställning igen inte långt härifrån - i Nordvik närmare bestämt!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards