Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

Midsommar

Av barecho - 26 juni 2010 15:02

Vi kom hem vid 16.00-tiden i går kväll, efter att först ha stannat till hos Marina för att hämta Baros, och sedan hos Christina (min arbetskompis) för att hämta Linn. Resan hem tog lite längre tid än beräknat då det var ganska så mycket trafik, speciellt då runt Stockholm.

  
Verkar som om 08:orna flyr stan på midsommarafton.....


Hundarna här hemma blev såklart glada när vi kom hem, men jag kan inte påstå att de verkade speciellt mycket gladare än de gör när jag kommer hem från jobbet.... tidsuppfattningen verkar inte vara helt hundra hos dem... Penny blev glad när vi kom, men sedan mycket besviken när det visade sig att Henke inte var med oss. Han hade ju åkt hemifrån en hel timme innann vi kom...


På kvällen åkte vi sedan hem till Davids föräldrar där vi skulle få lite midsommarmat. Det var så härligt väder, det var nog några år sedan det var så här varmt så att man kunde sitta ute och äta ända till 21.30


  
Jacob blev glad att vi var hemma igen, och han var också nöjd att vi nu fått så många "märken" på Statoil så att han fick en boll gratis. Ja, med tanke på så mycket resor som det blir nu på sommaren så blir det nog en ny boll varje helg till honom...


  
Davids föräldrar bor på en backe precis som vi gör, men den här backen heter Hammarsbacken och där finns några boendehus och så Årsundas Hembygsgård, det är också utsikt över Storsjön om man står på övervåningen. Det är verkligen fint där, speciellt nu på sommaren så är det som en riktig "bullerbyidyll" där. Här på kortet är Lillstugan och Kerstins blomland som man tyvärr inte ser så mycket av på kortet.


  

Flaggan är såklart hissad, midsommarafton är ju mer Sveriges nationaldag känns det som än 6 juni...


  

Hammarsbackens härliga gäng, och så vi tre från Berga då...

Fr.v.: Åke, Ingemar, David, Per, Jacob, Elsie, Monika och så Kerstin. Jag bakom kameran som vanligt...


Idag har vi börjat röja upp bland alla grejor som var inslängda i mercan.... blir ju en del smutstvätt bara när man varit borta en hel vecka. David är såklart ute med sin Rider....

Vi har också varit upp till Söderala till Thomas och hämtat Lleyton, han blev glad - och mycket intresserad av bilen där det förmodligen luktar löp från Sanne!

Jag fick nyss SMS från Jackie om att Seamus fått CC och blivit BIR på Blackpool Championship Show där Bob Jackson, Mompesson kennels dömde!! Så himla glad jag blir både för Jackie & Daves, och för vår egen skull! Seamus är ju en hund som mitt hjärta slår lite extra för - det känns lite tomt nu när jag inte kommer att få se honom på ett bra tag...

Seamus har verkligen haft några bra veckor nu på slutet, för två veckor sedan fick han CC och blev BIM för Sally Leslie, och förra helgen fick han ResCC för Barbara Ganarin och så nu, CC och BIR!

Jag har inget foto ännu från dagens utställningen, men detta är från utställningen där han blev BIM:
  

 
 
Erika

Erika

26 juni 2010 17:12

Halloj, kommer sakna er i kväll,men vet precis hur det är när man varit borta.Man vill bara vara hemma då.
Vi får helt enkelt sammanstråla en annan gång.
Seamus ser fin ut,mycket fin.
Du har många hundar att vara enormt stolt över nu Helene,fattar du hur fina hundar du har egentligen??
Fattar du att NI har världens vackraste springrar.Kanske finns någon uppfödare som har ett par enstaka fina hundar.Men knappast någon som kan plocka fram sååå många stjärnor på en gång som ni kan.
Jag är så stolt över att ha fått haft tre av dem i min ägo : )
Tack för Barbie,Clintan och Meja,tre underbara individer.
Ha nu en trevlig midsommar dag och gotta er riktigt i hur bra ni är på att föda upp Springer.

Kram Erika

http://risenshine.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards