Kennel Barecho

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av barecho - 11 juli 2010 09:44


Då var Björkmansmästerskapen i Golf över för detta år... Det är den som vinner tävlingen som får äran att arrangera det året därpå. Förra året vann Gunnar, som är sambo med Davids kusin Sara. Han kommer från de trakter vi är i nu, och hans föräldrar har en sommarstuga på en liten ö här utanför Malmköping. Där skulle festen hållas i år - och vi bor alltså en bit därifrån på hotell Plevnagården, inne i Malmköping kan man väl säga att det är.... För Malmköping var då sannerligen inte stort!


Jacob och jag myste ihop hela gårdagen, tog en promenad med hundarna (inte så långt och i skuggan för hundarnas skull....) och så skulle vi åka ner till centrum tänkte vi. Jag behövde köpa ett par shorts då jag inte hade med mig några sådana, utan det var ju utställningskläder som var nerpackade för att användas under lördagen. Kan väl säga att det inte blev mycket till shopping...


Nån hantverksbod, en pizzeria och coop var vad som fanns - sedan var vi ute ur centrum.... Vi hade också tänkt oss att åka till Statoil för att lösa in ännu ett häfte med "pluppar" för att Jacob skulle få en till boll - men macken var nedlagd och det var bara pumpar där nu.


Så vi körde tillbaks till hotellet - och gick till campingen som låg i närheten för att mumsa nån lunch. Jag tog pannkakor, och Jacob våfflor - det var såklart gött.

   
Som tur var så fanns det lite skugga där vi kunde sitta, att äta grädde i solen är ju ingen "hit" direkt....





Efter det så spelade vi ett par omgångar M.I.G., ett frågespel där Jacob vann.... men han börjar nog bli lite för gammal för barnfrågorna - eller vad sägs om den här "Vilket efternamn har den spralliga Carolina som är så duktig i sjukamp?" - ja, ni fattar...., t.o.m jag kunde ju den sportfrågan....


Traditionsenlig middag blir det alltid på kvällen efter mästerskapen. Denna gång var det Felix som vann! Han är kusinbarn till David - och är väl i 14-års åldern så det var verkligen roligt att de "gamla" gubbarna fick spö!

Middagen skulle som sagt vara på en ö, och jag är ju lite skeptisk till att åka båt eftersom jag inte kan simma - men här var det inga problem då det inte var tal om något båtåkande.
  
Det var en stor flotte som drogs från brygga till brygga för att komma ut till ön - och med Gustav som sjökapten så var det ju lugnt...
Hundarna var dock en aning skeptiska till att gå ombord, jag fick sätta mig ner med Sanne-panne - såg annars framför mig hur hon fick panik och drog ner mig i vattnet.


  
På ön fanns det fem hus som alla ägdes av Gunnars släktingar, så oerhört mysigt - med en stor gräsmatta mellan alla husen. Verkligen som en dröm!
Vi fick ha alla hundarna lösa där, men tyckte det kändes tryggast att ha Messi och Sanne i hagen - det fanns en dreverhane där också som gick lös, han var visserligen hur snäll som helst, men jag är ju inte riktigt av den uppfattningen jag att hundar alltid måste träffas och sköta allt själva... Sanne har just slutat löpa, och med tanke på den dryga uppvaktning drevern hade av Clådan så är jag inte säker på att Messi skulle ha uppskattat hans ivriga uppvaktning av Messis egna Sanne-panne...

Jag var ju nykter, och det fanns ju några fler som var det - men hur det än är, så känner man sig lite utanför när man bara dricker vatten och de andra blir fullare och fullare omkring en.... Så jag kan väl inte säga att jag hade superduperroligt - men David trivdes ju så jag fick väl helt enkelt offra mig. Jacke satt i en stuga och kollade på fotboll han...
Kvällens behållning var annars när Davids pappa Åke fick för sig att han skulle bada, ifall Gunnar utmanade honom att bada.... Och jo, det gjorde han ju såklart då...
  
Här har han börjat förbereda sig, Kerstin ser aningen skeptisk ut....
  
Kanske man kan skönja en viss tvekan här?
  

Men nädå, off he goes!!
  
Svanhopp?
  
Det tog en stund innan han kom upp till ytan så jag hann bli lite orolig... men sedan så dök han upp, hade dykt ända ner till dybotten sa han.... Gunnar är beredd att hoppa i och livrädda honom ifall det skulle behövas...

Vid 23.00-tiden var både jag, Jacob och hundarna trötta så då övergav vi stället och for tillbaks till hotellet. Inte förrän vid 04.00-tiden så ramlade David in på rummet... Mycket pratsam, och kan ju säga att jag var mest trött jag...

Nu å andra sidan så är det liksom tvärtom, jag är hur pigg som helst - medan David mest verkar vilja tala i "den stora telefonen"....

En liten promenix med hundarna blev det i morse, och Messi har nog haft lite tråkigt nu de här dagarna verkar det som. Han kastar sig efter pinnar som han slänger i munnen och jagar för sig själv...

  

Mums, så gott med en pinne att tugga på...

  

Men, ge dig då - ser Clådan ut att tänka - hur barnslig är du egentligen??


Nu ska vi alldeles strax packa ut oss i bilen och fara hemöver - jag kör såklart, och det verkar som det blir den fördelningen i de flesta bilar som går härifrån idag...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards