Kennel Barecho

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av barecho - 13 juli 2010 22:27

Japp, då var vi "on the road again"... denna gång utan hundar, och det tillhör ju inte vanligheten. Kan inte ens säga att jag tycker det är skönt och avkopplande, saknar att ha nån hund liggandes vid mina fötter nu när jag skriver detta - saknar att ha nån som ligger i min säng och tar plats - saknar att ha nån som hoppar på mig imorgon bitti så att jag inte får på mig kläderna för nån är så lycklig - saknar att ha nån som tittar på mig på det sättet som bara en hund kan.....
Nåja, inte så att jag inte trivs - för roligt har jag, men lite tomt är det utan nån fyrbent, det kan inte hjälpas...


Vi ska på en liten kortsemester, till Skara Sommarland idag - och så Liseberg imorgon. Det är David, jag, Jacob och en kompis till honom som heter Elias som åker.
Som tur var så hade vi med oss en valp i morse i alla fall, och det kändes ju bra. Det var lilla Denver, som nu heter Diezel som skulle lämnas av utanför Örebro till sin nya matte Maria. Diezel skötte sig alldeles utmärkt, sov nästan hela vägen - men strax utanför Västerås blev han orolig så då blev det en liten kisspaus.

  
Han passade på att mysa lite med Jacob nu innan han ska flytta....


Vi åt lite frukost vid Brändåsen där vi lämnade av Diezel, och vi fick syn på en liten kopparorm i gräset strax intill - inte så vanligt att man ser såna, tror det säkert är en 20 år sedan jag såg nån sådan.

När vi började närma oss Skara så sa vår GPS, som nu var bytt till Maria istället för Frida, att vi skulle svänga av före den avtagsväg som vi normalt har åkt in på. Att vi inte har använt oss av Maria tidigare vet ju ni som hört talas om "hönsfarmaren", eller hur? Vi fick dock den vilda idén att vi skulle byta under resans gång, men efter den vägen som hon visade oss till Sommarland så är hon avskedad på livstid.... In på nån smal grusväg, och genom en massa lantbruk - ja, man kan ju inte annat än säga att man får se mycket av landskapet när man har hjälp av dessa damer!


Vi kom fram till Skara Sommarland vid 11.00-tiden, och jag trodde att det skulle gå bra att köpa tidningar därinne - vet ju att jag har gjort det inne på Grönan för nåt år sedan. Men, det visade sig inte alls gå här - inte heller på campingen gick det att köpa en endaste tidning då butiken stängde 10.30 där... Så det blev bara att gå ut igen och ta bilen till Skara för att inhandla lite tidningar med korsord, och så en pocketbok. När jag gick ut så fick jag en stämpel för att jag skulle komma in igen, det stod BAD på stämpeln - och jag läste det som bad, som i bada i vatten.
  
David hade helt andra associationer, han tyckte den passade bra på mig eftersom det stod "BAD", jag fattade inget tills jag förstod att han översatt det till engelska...


  
Det var ganska så mycket folk på sommarland, men så efter lunch började det åska och kom en rejäl skur och då försvann de flesta gästerna. Vi åt Taco-buffé just när det hände, och när vi sedan gick ut så var det inte alls några köer längre till de olika attraktionerna, mycket praktiskt!
  
Här ses de glada pojkarna i en av de tusen gånger de åkte i rutschkanorna...

  

Gillade inte riktigt när Jacob skulle hoppa från linbanan så då fick David fota, fick höra sedan att Jacob även åkt Fritt fall - tur för honom att jag inte visste det för då hade han INTE fått göra det!!

  
Här är det lite lugnare aktiviteter, hjälm det gillar jag!

  
Det här var väl också okej - vet inte om de hört från Leksand vad som hände där när Sari hoppade på en liknande och bröt tån? Nu stod det i alla fall att maxålder var 12 år....

  
David var med och åkte rutschisar han också, men här var han tvungen att vila upp sig lite...
Jag vilade för det mesta, satt och läste, löste korsord och slappade lite allmänt. Jacob och Elias säger att jag måste åka nåt imorgon på Liseberg - hmmmm.... vi får väl se. Minns när vi var där sist och de lurade mig att åka Flume Ride och jag var vettskrämd bra långt efter. Men, hörde nåt om Ponnykarusellen - kanske kan va nåt? De har lovat att åka med mig vad jag än bestämmer mig för..he..he...

  
Tänk så enkelt det var när de var små och skulle byta till badbyxor... Nu är det sååååå himla pinsamt om nån skulle se en liten snutt av rumpan - och ändå ska de ha häng på byxorna, inte lätt att begripa sig på ungdomarna nuförtiden...

  
Gott om måsar fanns det där också, den här var lite lätt solblekt på hjässan - och så välgödda de var... vet att många tycker de är äckliga, men jag kan liksom inte göra det med nåt djur jag, mest människor som framkallar såna känslor hos mig... tycker synd om dem istället som verkar så hungriga och bara letar mat hela tiden, å andra sidan så gör ju Battingen det också när jag tänker efter....


Inatt och imorgon natt sover vi på Masthuggsterrassens vandrarhem inne i Göteborg. Lite mysigt, men ganska så annorlunda än vad vi är vana med....

Nu snarkar David för fullt, och Jacob och Elias ser trötta ut de med - bäst att släcka och krypa till kojs jag med nu...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards