Kennel Barecho

Alla inlägg den 14 juli 2010

Av barecho - 14 juli 2010 22:50

Japp då har vi avverkat dag 2 på vår minisemester. Ingen väckarklocka var satt i morse, och till min stora förvåning så sov jag till strax före 8.00 - det händer inte ofta kan jag säga...
Vi tog oss ner till det gemensamma köket och gjorde iordning frukost, trångt var det och så att dela kök sådär med en massa främmande människor....nja, vandrarhem är inte min grej - det har jag insett efter dessa dagar.

  

Elias och Jacob utanför vandrarhemmet "Masthuggsterrassens vandrarhem" som vi bor på, lite utsikt har vi över vattnet och det är ju ett plus såklart!


Efter duschning för hela gänget så bar det av mot Liseberg. Vi skulle åka spårvagn från Järntorget, för då skulle den köra raka spåret - förbi Sahlgrenska (David var lite orolig att jag skulle hoppa av där eftersom jag varit där några gånger som patient....) till Liseberg.

  

Tureturist har kommit till stan... - var låg det där Järntorget nudå??


Det är ju inte ofta jag åker kommunalt, men så här kan det ju passa bra. Tog ett tag för oss att fatta hur man skulle betala - tydligen kunde man göra det via SMS, men vi är väl korkade för vi förstod inte instruktionerna hur man skulle göra så vi inhandlade biljetterna på Pressbyrån istället.

  

Den här skulle man då visa biljetten för istället för en chaufför, lite opersonlig var han ju - och inte pep han då när jag visade min biljett inte....


Vi hoppade av vid hållplatsen vid Svenska Mässan och där känner vi ju oss som hemma såklart. Vi kom väl dit vid 11.15-tiden, och Liseberg öppnade 11.00 Blev inte speciellt glada när vi såg de superlånga köerna som gick åt alla möjliga håll.... Men, då hade vi sån tur som hade fått fribiljetter av Emelie så vi gled bara förbi i kön, och fick gå raka vägen in - supertack igen Emelie, det var verkligen guld värt!!  


Efter inköp av åkband till Jacob och Elias så sprang de iväg, det var inte så långa köer nu så här tidigt så de försökte hinna med både Kanonen och Balder direkt medan de flesta andra fortfarande stod i kön in....
  
Balder i bakgrunden, David i förgrunden....


David åkte en del han också, men jag satt mig på en bänk jag i skuggan. Hade några korsord, och så en ny bok som jag började läsa så inte gick det någon nöd på mig. Måste säga att det var mycket intressant att sitta sådär, det kom och gick en hel del människor bredvid mig på soffan - och så kul det är att smyglyssna på folk...hi...hi....


Hörde på håll att det spelades dansmusik, och när jag gick en tur så hittade jag detta:
  
De hade "styrdans" en gång i veckan mellan 11.00-14.00, och det var alldeles smockat med pangjosar där!! Jättetrevligt att se att det även fanns något bra för dem, och inte bara för barnfamiljerna. De såg ut att ha himla trevligt måste jag säga - blev lite avundsjuk nästan...


  

Så var det det där med mat också.... Jag åt en bakad potatis med skagenröra, och den var god, men inte mer....


  
Vet inte vad de har för fingergympa här, eller om David berättat nån dålig historia för dom eller så?


  
David och jag körde mot varandra i Tankracet - och där vann jag solklart, inte så förvånande för det är väl jag som är bilexperten hos oss... (Jag ville gå på Volvo-museumet idag, men fick konstigt nog inget gehör alls för den strålande idén...)


  

Den här hade de då sett ut åt mig som en attraktion som jag skulle "klara av", men aldrig i livet att jag åkte "Kållerado" - den både guppade och snurrade ju...


Nåt hade jag ju lovat att göra dock... så det fick bli Spökhuset "Gasten" istället. Det var verkligen bra gjort därinne, och det var flera i vårt led av sex stycken som skrek och tyckte det var läskigt. Jacob gick först i ledet han, och han har nog ärvt nerverna från sin mamma han istället för från sin farbror... De pratar väl där än om när Gustav besökte det här Spökhuset....


När klockan var 20.30 så tyckte pojkarna till slut att det var dags för hemfärd.... kan säga att jag var ganska så trött då, och hade träsmak i arslet av allt sittande på parkbänken... Hela 120 sidor blev lästa i boken under dagen!


  

Det blev lite jobbigt för mig att gå uppför backen på vägen hem, men jag hade tur att ha två medhjälpare...


Så skulle vi då hitta nånstans att äta innan det blev kväller, vi hoppade av vid Järntorget och började traska vägen upp mot vandrarhemmet. Jag var väldigt skeptisk till att vi skulle hitta nåt som passade, men Hemköp fanns ju strax bredvid där vi bodde och i värsta fall fick vi väl handla där och laga maten själv. Sista kvarteret innan vi kom "hem" så såg vi en liten restaurang, med en minimal uteservering. Restaurangen hette "Salt och Peppar", och hade grekisk mat med bra priser. Så där slog vi oss ner, maten kom snabbt och de hade en urtrevlig servitris. Vi fick inte sitta ute längre än till 22.00 då de tydligen hade sura grannar som klagade ifall det var liv därifrån efter den tiden.... Tänk att det ska vara så svårt att anpassa sig efter var man bor? Detta är ju centralt i Göteborg, då får man väl stå ut med att det hörs lite människor?? Samma sak med de som bor på landet och klagar för att de hör nåt hundskall, eller känner lukten av koskit? Man får väl ta seden dit man kommer.... eller bo själv i en stuga i skogen, och klaga då på gråsparvarna eller nåt liknande....


Nåja, mätta och nöjda är vi nu på vårt lilla krypin på vandrarhemmet. Imorgon blir det ingen sovmorgon, 9.00 ska vi åka härifrån har jag bestämt så att vi kommer hem senast 15.00 - mycket finns ju att göra hemma nu när jag har varit här och "slöat" i två dagar....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards