Kennel Barecho

Alla inlägg den 23 juli 2010

Av barecho - 23 juli 2010 18:58

..ja, dagen började då mycket bra här hemma då David bakade scones till oss till frukosten, så gott när de är varma och smöret smälter....  
  


Vi hade ju inte bestämt riktigt hur vi skulle fira vår bröllopsdag igår, och jag var inte helt i toppform måste jag ju säga - så jag bara kände hur mysigt det skulle vara att bara vara tillsammans hemma, kolla på film och äta nåt gott till och myyyyysa i soffan! Så så fick det bli, vi hyrde en Wallander-film, Indrivaren och så åt vi fläskfilé i champinjonstuvning till. Behöver jag säga att det var vatten i mitt glas denna dag..... Till efterrätt så åt vi päronhalvor, med glass och grädde - mums!!

Vi har haft en hage till valparna på baksidan, och den har Baros raserat gång på gång.... När han helt enkelt har velat leka lite med valparna så har han hoppat på den och släppt ut dom.... Sedan har han lekt tämligen vilt med dom, vilket inte alltid har uppskattats av mig kan jag säga. Så nu skulle vi göra en hage som var kraftigare. Vi hade några troax-sektioner här, och så hade vi tur att få ett par av mammas gamla så det skulle få bli hagen det hade vi tänkt.

  

Det var såklart inte så enkelt att det bara var att skruva ihop dem, nä - det skulle borras nya hål i vissa sektioner för att de skulle passa ihop.
Kan säga att Miranda och Davis var mycket upprörda över att inte få komma ut som de var vana med under tiden vi höll på med hagen så det var högljudda protester som hördes inifrån!

   
Hagen måste såklart vara under trädet.... Jag är så himla orolig att rovfågeln som bor i närheten av oss skall dyka ner och ta en valp... man har ju hört en del skräckhistorier om hur valpar har försvunnit i klorna på en rovfågel, förstå hur hemskt det skulle vara....


Till slut blev hagen då färdig, och jag kan säga att Mirre-pirre och Davis var mycket nöjda när de fick komma ut i den!! Nån som var betydligt mer missnöjd var istället Baros som försökte fälla den åtskilliga gånger idag, utan att lyckas...he...he....



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards