Kennel Barecho

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av barecho - 26 juli 2010 22:00

Så då har Lusen lämnat Årsunda för gott  .... När vår gamla Chrysler (sämsta bil vi någonsin haft, borde förbjudas att få tillverkas nå mer) brakade ihop fullständigt för drygt två år sedan så köpte vi denna Merca Vito som vi kallat för Lusen. Alla mina bilar har alltid haft namn, och när vi nu fick hem Lusen så var resten av familjen lite smånöjda - få se nu om hon kan komma på nåt namn med det här reg.nr XSP..... - Inga problem sa jag, den får heta Lusen efter Exspot såklart! Lusen har varit en jättebra bil, inga konstigheter utan den har rullat på pålitligt bl.a både till England och Bratislava. - Ja, ni som kommer ihåg början på resan till England kanske är skeptiska, men det var ju faktiskt inte Lusens fel att David inte hade skruvat dit muttrarna ordentligt....

Den har dock varit väldigt dyr i drift.... Vi har betalat drygt 3000:- i kvartalet i skatt, och sedan har den väl inte dragit så extremt lite heller - även om det var diesel. Nåt direkt behov av nån så stor bil har vi inte längre (ja,ja - Marina, vet att du är av en annan uppfattning....). Vi åker oftast bara två personer, och max fem hundar och då får vi lätt plats i Volvon med takbox. Volvon är ju min favoritbil, har ju haft en hel del andra märken under årens lopp - men inget slår Volvo i mina ögon!

Vi satt ut annonsen på Lusen på Blocket i lördags, och i lördags kväll ringde det en från Funäsdalen som var intresserad. Han hörde av sig igen i går, och hade då inga möjligheter att ta sig ner till oss för att titta på bilen - utan frågade då David ifall de kunde mötas efter vägen. Det skulle bli rätt sent, så David sa att han hade semester och kunde köra upp bilen till honom ifall han ville det. Det ville han förstås.... Han hade då redan prutat ned priset till 50.000:- från de 58.000:- som vi satt ut den för. David sa att han inte ville ha nå mer prutning när han kom fram, utan det var det priset som gällde - eller så köpte han den inte alls... Och, jovisst fick vi 50.000:- insatta på kontot - men inte ett öre för resan upp och ner, eller för den tid som det tog David att göra detta (åkte 05.30 i morse och kom hem 20.30, jävligt dåligt måste jag säga....). Han som köpte bilen hade egen firma typ Motor & Fritid eller nåt i Funäsdalen, och hade väl annars kunnat ge nåt ur butiken som tack, men icke! - Nä, otack är världens lön - och än en gång så har vi varit för "snälla" när det kommer till pengar....


När David skulle ta fram vinterdäcken igår kväll så upptäckte han att det var ett getingbo smockat med getingar där däcken var. Jag kollade ut genom fönstret efter att han blivit injagad i huset och aldrig i livet att jag skulle satt min fot där - hua, så många det var! Men, däcken var ju tvungen att tas ur för de skulle ju med morgonen efter. De låg såklart längst in och underst i boden....
Ja, han tog helt enkelt bort brädorna på baksidan och tog ut dem därifrån. Så såhär ser det ut nu...
  
Nån som törs gissa hur lång tid det tar innan brädorna kommer dit igen, jag tippar på när första snön kommer jag....

Nåja, nu är det i alla fall dags att leta efter en annan bil, för två bilar måste vi ha. Det lutar just nu mest åt att det blir en Toyota Yaris Verso.

  

Ja, ja - jag vet att jag sagt att jag aldrig ska ha en japansk bil, men ju äldre jag blir ju färre principer verkar jag få... Däremot så har jag ju alltid haft en förkärlek för kantiga bilar, och det kan man ju säga att den här är!
Den ska vara billig i drift, och det passar ju oss som oftast mest har damm i plånboken nuförtiden...

För övrigt så har jag arbetat första dagen efter semestern, och det var helt okej. Jag har aldrig nån semesterångest, och är väl aldrig heller så jublande glad när jag börjar semestern. Tycker det är helt okej både och, och dagarna går med sån himla fart nuförtiden, så det står inte på förrän det är dags för semester igen! Det var dock aningen segt eftersom jag skulle öppna i morse, och det innebar uppstigning vid 04.00 Lite jobbigt för mig som dragit mig till 07.30 nu på morgnarna....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards