Kennel Barecho

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av barecho - 2 augusti 2010 20:28

På onsdag skulle de komma hit och börja borra för bergvärme, och för det mesta brukar det vara så att alltid skjuts fram och i själva verket görs senare än planerat... så var det dock inte här då de ringde från Gävle Brunnsborrning i går och sa att de skulle komma redan som i morse och börja!
Sedan ringde de från nåt annat ställe nu på morgonen och sa att de skulle komma och lämna av elementen....

   
Och jo, det gjorde de ju.... men bara det att det var alldeles för många element mot för vad vi ska ha! David har försökt att nå Brolins rör hela dagen, pratat in på telefonsvararen att de ska ringa upp - men ingen har ringt upp.... Han vill såklart berätta att vi har fått för många element, men de skulle också höras för att boka in en tid till i morgon när de skulle komma hit för genomgång före installationen av elementen....
  
Ett hål har de borrat klart idag, nio meter ner till berget och sedan 170 meter i själva berget så det är en bit ner.... Inget vatten hittade de där heller, utan det har de tagit från vår vanliga brunn vilket såklart resulterade i att vattnet tog slut för en stund...
Imorgon ska nästa hål borras, och jag trodde i min enfald att det hålet skulle vara bredvid det andra - men det skulle bli en bra bit ifrån så det är en stor del av gräsmattan som blir förstörd. Men, vad gör det? Huvudsaken jag slipper frysa i vinter!!!!


Vi har varit och lämnat iväg lite fler hundar idag, Pärlan & Miranda har åkt till Anna i Järbo och Davis till en av Annas kompisar.
Lleyton har åkt till Thomas & Therese där han trivs som fisken i vattnet. Dock brukar han köra trickset där: nä - jag vill inte ha hundmaten, men om ni fjäskar med lite annat så kaaaanske jag kan få ner en bit....
Vi träffade dem i Sandviken när vi var och tittade på en lägenhet som de kanske kan tänka sig flytta in i! Jag hoppas såklart att de bestämmer sig för det, vill ju så gärna ha Thomas lite närmare igen...  
  
Ja, vet inte ifall David försöker få dem att köpa en båt också? Han ser dock ut att vara lite i försäljartagen på detta foto....


Kvällen annars har vi roat oss med att spela Maxiyatzy, David, Jacob och jag.

  
Ja, så här blev mitt första slag...skitkasst.... blev 1 på ettor till slut då jag försökte mig på att få liten straight

  
Ja, kan man bli annat än sur och uttråkad då..... Finns dessutom ingen som är så dryg som David att spela mot, håller bara på och retas hela tiden....grrrrr.....

  
Men, sedan flöt det på som sjuttsicken för mig! Fick Maxiyatzy på tre slag....

  
Blev genast myyyycket roligare att spela!! Lägg märke till att jag dricker Treo och David öl - ja, lite olika vad man har för laster....

  
Som väntat så vann jag, med 440 poäng!! Kändes bra....kändes bra.....


Måste bara ha med den här videon som jag tittat på tusen gånger, det har säkert ni gjort också - men den är ju så sjukt rolig:

Lägg märke till hårfärgen.... hur var det där med blondiner nu igen?

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards