Kennel Barecho

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av barecho - 12 augusti 2010 20:50

Så då har det hänt då - jag har blivit stungen av en geting, och det två gånger!! Fattar ni hur himla synd det var om mig då....  
Jag brukar vara förskonad från insektsbett, har alltid trott att det beror på att jag inte bryr mig om dem, utan låter dem flyga runt och aldrig flaxar med armarna eller så. Inte ens myggen brukar vara så intresserad av mitt blod, smakar kanske surt eller nåt??
Men, idag på jobbet (kan man klassa det som arbetsskada tro?) så var det en geting som var så envis och flög runt mig och barnen. Rätt som det var så kände jag att det stack till på benet. Jag slog till där av ren reflex, och då flög den ut den jäveln.... men först stack den mig en gång till innan den var nöjd. Men, som hämnd kan jag säga att den fick dödens dö..... Ligger nu som ett getinglik utanför dagisgården..he..he...

Eftersom jag aldrig råkat ut för detta tidigare blev jag lite orolig. Har ju hört talas om att man kan få fruktansvärda allergichocker av getingstick. Men, andas och prata kunde jag hela tiden - men satans så ont det gjorde i benet! Sällan har det skådats nån det varit såååå synd om på jobbet som då.... Pia sa att jag skulle ha på två alvedon på betten, inga sådana fanns så ipren fick duga. Vet inte om det hjälpte - men barnen blev mycket intresserade av vad jag hade för mig!

  

Så här fin såg jag ut efteråt.... en viss rodnad blev det och så svällde jag lite i foten, men annars syntes inte mycket  - så en viss skepsis kunde jag kanske märka hos mina arbetskamrater om jag verkligen hade så ont.... Kerstin höll på och skrämma slag på mig när hon sa att det var extra farligt när man blev stungen två gånger på samma dag!! Tog ett tag innan jag fattade att hon skojade... - Nåja, jag insåg väl till slut att det kanske inte var så himla farligt som jag trott från början...


  

Här kommer några foton på Lotus som vi köpte tillbaks i söndags. Visst är det en snygg kille!

  
Barecho Able To Win heter han officiellt, och far är CH Sieger's Pool Position och mor Barecho Beyond Belief.

  

Mormor är snuperdivan, och visst kan man väl se det?


Av barecho - 12 augusti 2010 07:36

Nja..... har ju alltid sagt att jag aldrig ska börja spela golf, men så nära som jag är nu att ta grönt kort har jag aldrig varit tidigare. Anledningen är att när Pelle och Johanna var här i lördags så sa jag nåt på skoj som - Kanske jag ska börja spela golf ändå? Pelle bara fnös.... det klarar du aldrig, om du gör det så kan jag betala för dig att ta grönt kort sa han! Ni förstår ju själva att det är svårt att motstå nåt när han säger på det sättet... - Vadå, sa jag - slår vad om att jag kan få lägre handicap än dig.... var det nån som sa att Pelle och jag inte vuxit ur treårstrotsen än? Nåja, vi får väl se - har väl inte tid känns det som, men det börjar nån kurs i slutet av augusti och vem vet, kanske jag inte kan låta bli att visa Pelle vem som är bäst...  


Nåt annat stort som har hänt här är att Messi nu parat sin första tik! Jag har ju sett att han varit mycket intresserad av tikarna här hemma när de löper, men man vet ju aldrig helt säkert hur det blir när tiken väl står där - serverad framför dem! Men, Messi gjorde oss inte besvikna - det tog inte många minuter förrän han satt där han skulle. Med viss assistans av mig, men det ser jag bara som positivt att jag fick hjälpa honom. Nästa gång kanske det inte kommer en tik som är lika lättparad som Holly var...
Hon kanske kände som sin husse att efter den långa resan på ca 200 mil enkel resa så skulle det bli nåt - resan skulle inte vara förgäves!
Men, efter parningen måste det ha stigit honom åt huvudet helt - när han kom in i köket till de andra hundarna så småmorrade han åt Fritz! Messi som är en sån mespropp.... Fritz hörde nog inte först, men sedan såg han förmodligen på Messis kroppspråk att nåt var konstigt - det räckte dock med en blick från Fritz och en hyttning med fingret från mig så var han inte så kaxig längre...   Men, nästa grej en stund senare var att han kissade på Clådan ute på gården - ja, unghanar de har man då fått för sina synder...
Men, vi har sagt till honom att vänta du bara till Lleyton kommer hem i helgen, då blir det ordning på torpet här hemma!  


Här är det annars kaos känns det som, hela huset är upp och nervänt - och jag ska försöka hinna städa efter rörmokarna som nu är i hela huset... I alla rum ska elementen bytas, och rör ska dras för att få in vattenburet...

Hundboxarna är dock färdiga, så alla hundar har nu kommit hem igen utom Lleyton som kommer på lördag och Verisen som inte verkar vara så sugen på att komma hem från Torsåker...

Tusen, tusen tack till er som hjälpt oss och tagit hand om våra guldklimpar under tiden det inte fanns nån plats för dem här hemma!!


Vi har också två extrahundar här hemma nu. Jag tog hem Vegas förra veckan så att de hade möjlighet att välja mellan Messi och honom till Holly, men de hade nog egentligen redan bestämt sig för Messi - dock hade ju inte Dave sett honom innan så kändes ändå bra att det fanns en annan hane där ifall han av nån anledning inte skulle ha gillat honom.

Vegas fick iväg till veterinären och hastigt röntgas och ögonlysas, röntgen har det ännu inte kommit nåt svar på (är väl helt otroligt att det kan ta så lång tid - han röntgades den 2/8...) - men ögonlysningen får man ju svar på på en gång, och de var utan anmärkning.  


Sedan fick vi också hastigt och lustigt köpa tillbaks en hanhund, Lotus, som är 10 månader gammal. En superhärlig hanhund - så himla glad och positiv, och lovande till utställning ser han ut också - förutom att han är lite tjock men det är ju lätt avhjälpt. Ska försöka få till några kort på honom ikväll och lägga ut på hemsidan tänkte jag.


I söndags var det fotbollscup igen, denna gång i Stensätra. Var lika roligt att se som vanligt, och de vann alla fyra matcherna - mamma är såååå stolt över Jacke så!!  


Inga kort har jag att bjuda på denna gång, hade tänkt att bjuda på en härlig videosnutt som jag fått från Ninos matte - men förstår inte hur man gör för att lägga in nåt sånt i bloggen....

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards