Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Sommaren är slut

Av barecho - 16 augusti 2010 21:31

Idag så har de flesta kommit tillbaks till jobbet efter semestern tror jag, och det kändes nästan i luften i morse att nu är det över, sommaren alltså! Även om det såklart blir fina dagar till när man kan gå i shorts, så var vindarna mycket svalare och luften kändes mycket klarare och renare. När jag åkte hem på rasten så såg jag att en av våra björkar redan börjat släppa en del gula löv.... Tja, det är inte mycket att göra åt det I'm afraid - hösten är nog inte så långt borta nu...
Men när tiden snurrar på så snabbt som det gör, så står det inte på förrän det är sommar igen och det är faktiskt ändå ganska så skönt att slippa känna den där tunga, fuktiga luften som varit nu de senaste dagarna här. Ni hör hur jag försöker övertala mig själv, va?


Direkt efter jobbet idag åkte jag in till bilbesiktningen med min "Wesslan"!
Jag var lite orolig här för några dagar sedan att han inte skulle gå igenom då spolarna inte fungerade.Vi hade petat ifall nåt satt fast - och kollat säkringarna, men kunde inte förstå vad som var fel. Hursomhelst så hade jag så tråkigt ett tag i bilen på vägen till Askersund i lördags så jag tryckte, och tryckte, och tryckte, och tryckte på spolarna - och vips så fungerade de igen!! Som David brukar säga, envishelene har varit i farten igen och då ger det mesta upp....

  

Inte en anmärkning fick bilen, så David hälsar nu att jag i fortsättningen ska besiktiga alla bilar! Det brukar annars han göra, och det var länge sedan det inte blev någon anmärkning alls när han åkt dit... Men, inte törs nån klaga på min Wesslan inte? Näst efter barnen och hundarna så tål jag inte att nån gnäller på min bil, den är ju världsbäst!

David hade idag en annan uppgift, nämligen att åka till veterinären för att ögonlysa Clådan! Då hon skulle ögonlysas i Falun fick hon följa med honom på jobbet i Storvik under dagen så åkte de direkt dit efter jobbet. Clådan hade bara legat i hans rum under dagen, och lite slött tittat upp när det kom in någon i rummet - en liten svansviftning kunde hon väl kosta på sig, men annars var hon inte så imponerad. Imponerad var hon inte heller av den uppvaktande taxen Quattro som fick syn på henne, och tyckte han skulle försöka charma henne genom att lukta henne i baken (fattar väl vem som helst att inte det funkar, sorry Jill - men taxpojkar är nog inte så himla mycket smartare än springerpojkar verkar det som...). Nåja, efter en mycket tydlig tillsägelse gick han tillbaks till sin husse och Clådan kunde återgå till att värma sin puff som hon hade med sig att ligga på.


David berättade att det var som en tv-skärm hos veterinären där man kunde se det som hon såg i ögat hos hunden när hon ögonlyste, ganska så häftigt sa han och det kan jag tro! Ögonlysningen tog ca 2 minuter, och allt såg bra ut.


Kvällen har vi sedan ägnat åt bokföringen, och momsredovisningen - alltid lika trist måste jag säga....

 
 
Helena

Helena

16 augusti 2010 22:47

När det gäller bilbesiktningar brukar jag alltid tänka på min faster som skulle besiktiga en bil för massor av år sedan, som hennes man inte trodde skulle gå igenom pga rost... Hon hade med sig deras sovande son när hon kom in till besiktningsmannen. Hon viskade lite försiktigt till bes. mannen att han kunde kanske göra allt så tyst som möjligt för sonen hade äntligen somnat och han hade varit omöjlig en lång stund, så snälla?? å, jojo... bilen gick igenom bes då mannen hade knackat mycket tyst under bilen:)

http://www.springwheats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards