Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Fredagsblondinen...

Av barecho - 27 augusti 2010 18:29

Fräckisar är som bekant mina favorithistorier, men på en god andra plats kommer blondinskämten så denna fredag bjuder jag på en sådan istället:

En blond kvinna kommer farande som ett skott i sin nya fina röda sportbil och blir stoppad av en kvinnlig polis som också råkar vara blond.
- Kan jag få se körkortet, säger den kvinnliga polisen. Blondinen börjar frenetiskt riva igenom hela handväskan, och blir mer och mer stressad.
- Hur ser det ut, nu igen, undrar blondinen. Den kvinnliga polisen svarar:
- Det är ju fyrkantigt och så finns det ju en bild på dig! Till slut hittar blondinen en spegel som är fyrkantig i väskan, tittar på den och räcker över den till poliskvinnan. Den blonda kvinnliga polisen tittar på spegeln, lämnar sedan tillbaka den och säger:
- Det är ok, du kan åka, jag visste inte att du var polis!

 

Lite otäckt är det här hemma nu tycker jag... jag har vaknat två nätter av att hundarna som är ute i hunddelen varit ut i rastgårdarna och skällt, och det händer nästan aldrig annars... Nu hade jag inte heller någon David bredvid mig som jag kunde skicka ner för att kolla vad som var fel, nä - försökte somna om bara.

  

Och så såg det ut så här på morgonen.... Jag brukar ställa ut säckarna med tidningsrester från valparna vid bron så tar David ner dem till soptunnan sedan. Nu hittade jag sopsäcken söndersliten ca 20 meter från bron på morgonen, lite orolig måste jag säga att jag blev... kan det vara så att en björn varit in på gården och slitit sönder den? Nåt djur måste det då ha varit i alla fall, för nog för att människor är tokiga - men att slita sönder den såhär...näe.....


Björnskräck har jag verkligen, tror inte alls att jag skulle bli lika rädd om jag mötte en varg som en björn. Minns när jag startade på ett viltspårprov med Malin för typ 100 år sedan, och mitt under provet så sänkte hon ner sig och liksom kröp fram samtidigt som hon spårade. Jag fattade inte alls vad hon höll på med, men domaren berättade sedan att de hade sett björn i närheten dagen före så han trodde hon kände av det....

Kanske ska skippa skogsprommisarna ett tag nu framöver?! Tur David kommer hem ikväll....

David och jag hinner ses ikväll och i morgon bitti, för i morgon fm drar jag mot Uddevalla för att döma i Gustavsberg under söndagen. Welsh och Cocker är de raser som jag ska döma, lite trist att cockervalparna är flyttade - men såklart är det viktigt för utställarna att inte behöva ha allt för många hundar i ringen då det blir såna väntetider då... Jag ser mycket fram emot söndagen, sist jag dömde cocker i Sverige var i jan-09 tror jag, och welsh var nog i maj-09. När jag står i ringen och dömer går tidigt oerhört fort, och det är väldigt trevligt - men att resa dit och hem själv, plus att bo på hotell själv tycker jag är dötrist....


På vägen hem därifrån stannar jag till utanför Örebro för att plocka upp min älskade batting som nu har gjort det hon kan för sina fostervalpar - saknar dig min älskling   och jag lovar att det kommer att bli nåt alldeles extra gott att äta på vägen hem!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards