Kennel Barecho

Alla inlägg den 3 september 2010

Av barecho - 3 september 2010 11:17

Ja, de hade lite brått ut igår valparna - Hope var ganska så lugn men helt plötsligt började hon krysta och sedan kom de ut men jämna mellanrum! Allra först kom en brun/vit/tan tik som vi döpt till "Elaine":
  

Till slut hade hon då fått åtta stycken, 3 brun/vita hanhundar, 3 brun/vita/tan tikar och 2 brun/vita tikar. Hope är jätteduktig och är väldigt rädd om de små, försökte mig på att ta enskilda kort på dem nu - men hon blev så orolig när jag lyfte bort dem från henne så jag avstod...

  
Det här kortet är från i går kväll, visst är det otroligt så lugna de blir tikarna när sista valpen är född.....helt avslappnad....

  
  
När jag skulle ta dessa kort från nu idag så var hon däremot i tvättagen, alla valpar skulle tvättas nooooooga eftersom hon precis varit ifrån dom för lite rastning och tvätt.


Hoppas få till enskilda kort på dem under helgen när Jill är här och kan hjälpa mig, måste också hitta min kamera som verkar ha fått ben eller nåt sånt... Dessa kort tog jag med min iPhone, och det är så svårt att få nån skärpa på de korten. Likaså fattar då inte jag ifall det finns nån zoom eller inte på den....
Roade mig igår när jag satt med Hope i valplådan att kolla på internet efter nåt nytt jobb, känner mig inte säker på att jag vill ha sandvikens kommun som arbetsgivare i resten av mitt liv.... hittade väl inget, men får hålla ögonen öppna så kanske något dyker upp!


Är ju fredag idag, så då är det dags för en fredagsfräckis:
En kväll tog en flicka med sin pojkvän hem. Precis när de ska pussa varandra god natt vid ytterdörren börjar killen känna sig lite småpilsk.
Med en stor portion självförtroende lutar han sin hand mot ytterväggen och, leende, säger han till henne:

Ӏlskling, kan du ge mig en avsugning?
Skräckslagen svarar hon: ”Är du galen? Mina föräldrar skulle märka det.”
Han: ”Äh, kom igen nu. Vem skulle komma på oss så här sent på kvällen?”
Hon: ”Nej, snälla. Kan du föreställa dig om vi skulle åka dit?”
Han: ”Lägg av. Det är ingen vaken nu, alla sover.”
Hon: ”Inte en chans. Det är för riskabelt.”
Han (kåt som ett djur): ”Åh snälla, snälla. Jag älskar dig så mycket!!!
Hon: ”Nej, nej och nej. Jag älskar dig också, men jag kan bara inte…”
Han: ”Jo, det kan du. Snälla?”
Hon: ”Nej, nej. Jag kan bara inte…”
Han: ”Jag ber dig…”

Helt plötsligt tänds lampan i trappan och flickans lillasyster öppnar ytterdörren iklädd pyjamas. Med en sömndrucken röst säger hon:

”Pappa säger att du ska ge med dig och ge honom en avsugning. Annars kan jag göra det. Eller om det blir nödvändigt, säger pappa, att han kan
komma ner och göra det själv. Men för Guds skull säg till den jäveln att ta bort sin hand från porttelefonen.”

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards