Kennel Barecho

Alla inlägg den 12 september 2010

Av barecho - 12 september 2010 20:24

Ja, nu sitter vi i bilen på vägen norrut - ännu en gång kan vi konstatera att vi med så duktiga valpköpare inte behöver åka själv!

Meeeeen om vi börjar från början.....

  

Så startade ju dagen med frukost på hotellet. Jag är väl inte direkt känd för att vara den som förnyar mig så mycket vad det gäller kosten så frukosten bestod som vanligt av fil med socker i, te med mjölk i och så två smörgåsar med smör och inget mer.... Många säger att det bästa med hotell är hotellfrukosten - men nja, vet inte det jag....


Vi kom fram till Sofiero strax före 08.00, och så skönt att bara traska in nu när tältet redan var uppsatt....
  
Inte så lätt att gå in med alla fyra samtidigt.... 


Andrea var snäll och erbjöd sig att visa Baros och jag tackade såklart ja!

  
Och kan väl säga att hon blev lite förvånad när han var så duktig! - Har du tränat sa hon lite skeptiskt, och nästan lite imponerad.... Njae, sa jag - är Jill som har tränat upp honom förra helgen... Tur jag har vänner som är så duktiga och hjälpsamma!

  
Vacker tass kan han också!

  
He is moving with such good stride some short moments, sa domaren.... Oj, tänkte jag - du skulle ha sett honom förra helgen när han studsade hela tiden....fniss...fniss....

  
BIR-valp blev resultatet! BIM-valp är Astrospring's Nyanza. Ja...., som ni ser så är det jag som har fotat - lite suddigt blir det ju då...


Messi-pessi vann unghundsklassen, men blev sedan avtackad i bästa hanhundsklassen med orden - "Snygg men ung".... jo, det hoppas man ju att han är när han går i unghundsklassen.


Eros däremot, han vann både championklassen och bästa hanhundsklassen! Ännu ett CACIB blev det till honom också. Senare under dagen så fick han även ta emot BIR-kokarden - perfekt visad och iordninggjord som vanligt!


Sååå var det dags för vår "nya" snygga junior - Ditte!

  
Hon stod och gick perfekt, och är enligt mig alldeles som man ska vara i utvecklingen när man är 11 månader som hon är.

  
Men, domaren ansåg att hon bara var en baby så hon fick nöja sig med en femte placering utan HP eller CK...


Sedan blev det lite paus för oss, men hann ändå inte med så mycket mer än gå på toa. När man har ringen så långt ifrån där det mesta händer, dvs. framför slottet så blir det liksom inte av att man går iväg och köper nåt att äta eller så.... Det enda jag fick i mig på hela dagen var två chokladrutor och lite vatten.

  

Baros var så nöjd över sin rosett, eller hur det nu var? Han försökte i alla fall göra allt han kunde för att äta upp den....

  
..... Clådan å andra sidan, satt och krafsade på hagen och skulle absolut ut! Tyckte nog att det dröjde väl länge innan hon fick komma in i ringen....


Till slut var det dock dags för Clådan, - en aning okoncentrerad måste jag erkänna att jag var.... En bekants dotter gick inte att hitta, och hon hade nog varit borta i en timme... Så otäckt, och alla som har barn kan nog tänka sig in i panikkänslan när man inte hittar dom. Som tur var så hittades flickan en stund efter, hon hade hittat några kompisar och glömt bort tiden....


  
Vackraste Clådan!

  
Hon vann championklassen och slutade som tvåa bästa tik med Reserv-CACIB.


Vi packade ut i bilen, och insåg att vi inte skulle hinna så mycket mer än det och lite shopping innan det blev dags för BIS-valp. Så vi beslöt oss för att stanna till finalen denna gång. Blev bra shopping tycker jag, är ju perfekt när man kan få handla hos försäljarna för inteckningskorten. Ett skär, två keramikskålar, hundshampo, hundgodis och så en jacka till mig var lite av det som vi fick med oss hem.
Hann nästan handla färdigt innan de ropade att valparna skulle till uppsamlingsringen - nån förhandsgranskning var det väl inte direkt. Några av valparna fick springa fram och tillbaks, that's it! Såg inte att domaren la handen på nån av valparna....

Nåja, Baros skötte sig jättebra, och 10 valpar blev utplockade av de 40 som deltog och där var han med! Sedan blev han inte kvar till placering, kanske berodde det på att jag visade honom och att han inte skötte sig alls lika bra då - så fort jag tog i svansen så ramlade han ihop i en hög.... suck, kan jag få gå en kurs hos er också, Jill och Andrea??


In i bilen, och så startade resan norrut - efter ett tag ringde mobilen. Eros hade vunnit gruppen, igen!!! Gud så kul, han, Andrea och Katarina är verkligen värda det! Någon placering blev det inte i BIS - men vi var så nöjda ändå!


Vår resa har hittills tagit lite längre tid än vad den kunde ha gjort.... har väl varit in på ett antal ställen och kollat maten - men, nä - inget har känts okej. Vi åker in i Jönköping sa David, ligger ju en pizzeria i närheten av Elmia som vi ätit på och där det varit bra. Visst, sa jag - det gör vi! Bara det att vi hamnade i världens köer då det måste ha varit nån match med HV71 eller nåt, herregud har inte människor bättre saker för sig på en söndag??? Var ju hur mycket bilar som helst, och köer åt alla håll....


Till slut blev det i alla fall så att vi åkte in i Gränna och hittade där en grillbar som såg okej ut.

  
Jag beställde kycklingspett med ris, och David en pizza. När jag dessutom beställde pizzabröd såg servitrisen MYCKET skeptisk ut..... jodå, men de skulle nog kunna ordna det... hur många sa hon? Ja, hur stora är de svarade jag? Inte så stora sa den thailändska tjejen. Ta fyra då, sa David. Ja, och sedan kom dessa gigantiska bröd in - då förstod vi varför hon såg så oerhört tveksam ut till att vi skulle ha fyra stycken...

  
Jodå, men jag ser då ganska så nöjd ut efteråt - eller är det nåt nytt program "I en annan del av Gränna" som jag är med i tro?


Efter lite mer åkande så åkte vi förbi en bil som brann mitt på E4:an, tror ingen människa var skadad - men lite mer köer blev det ju....


Nä, nu tror jag att jag ska slumra till en stund - David kör och om en stund är det nog dags för mig att byta av honom.


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards