Kennel Barecho

Alla inlägg den 16 september 2010

Av barecho - 16 september 2010 09:16

Så var det dags för Jacob att bli sjuk... lite smått förkyld har han varit ett tag, men så fick han så ont i magen i går morse...  Och mycket riktigt så kräktes han sedan flera gånger under dagen... och var så ömklig. Låg i sängen hela dagen och kollade på tv - så mycket mer orkar man ju inte när man är magsjuk. Han åt inget mer än nån smörgås och lite yoghurt på hela dagen, men nu i morse åt han då frukost så får se hur dagen utvecklar sig. Jag vill då absolut inte bli smittad, så jag stoppade i mig hela vitpepparkorn direkt i går morse - tog några till i går kväll.


Henke hjälpte mig att ta lite kort på valparna igår, de blir ju två veckor idag! I helgen ska de få börja smaka på lite köttfärs och äggula tänkte jag. Hope har börjat tröttna på dem lite smått nu - hon vaknar tidigt på morgnarna och då gnäller/skäller hon och vill komma upp i sovrummet istället för att vara i valprummet med de små....

  
Det börjar bli lite trångt nu att äta när alla ska äta samtidigt!

  
  
Vi börjar väl med förstfödda, det var ju Elaine. Hon är en tanfärgad tik, och har just börjat fått en liten glipa i ögonvrån. Om några dagar så hoppas jag de alla har öppnat ögonen. När de gör det så blir det liksom lite mer valp av dem - även om de inte ser nåt direkt i början så känns det som om man får mer kontakt med dom då.


  
  
Efter henne så föddes Elton, han är en brun/vit hanhund som tyvärr har en liten kroksvans. Det är nog inte så mycket att det kommer att synas så mycket när han är stor, men går ju tyvärr inte att ställa ut honom skulle jag tro...


  
  
Nummer tre var även det en brun/vit hanhund, eller vit/brun kanske man ska säga? Honom har vi döpt till Enterprise, efter rymdraketen....


  

  
Fjärde valpen var en brun/vit tik som heter Emmylou, hon har en vit ring runt svansen - jättegulligt!


  
  
Sedan kom det ytterligare en tik, denna gång en tanfärgad som heter Eleonora. Hon är minst i gänget, men pigg och hävdar sig bra ändå.


  
  
Ja, det rasade bara på med tikar där ett tag, för nummer sex var även det en tik. Också hon tanfärgad, och hon är också den av valparna som har störst tan-tecken. Hon heter Eulalia, efter Åsa-Nisses fru!


  
  
Sedan kom då "äntligen" en pojke till, han är brun/vit och den av valparna som är brunast i teckningen. Edwin döptes han till.


  
  
Och så kom sista valpen, och även det var en tik.... Hon är brun/vit och heter Ellinor. Hon är den tik som är mest vit, det kommer nog inte att se lika vitt ut sedan då det ser ut som om hon kommer att bli rejält prickig. De börjar ju komma fram mer och mer nu.


Så nu kommer vi till det roliga att hitta på stamtavlenamn till dem... Namnen ska vara på E, och helst då någon engelsk fras eller så. Jag brukar lyssna mycket på texterna till musik, och därifrån kan man få många uppslag. Filmtitlar brukar också fungera bra. Sedan är det ju roligt om man kan få med något från föräldrarnas namn också, här finns ju både Soul - Play - High - Hope som man skulle kunna få med på något sätt.... Nåja, har lite tid på mig att tänka ännu, ska inte registrera dem förrän de är 5 veckor gamla när jag måste betala parningsavgiften.


Clådan verkar då vara dräktig tycker jag, hon har ju bara gått 2,5 vecka men är helt DESPERAT på mat just nu. Och tuttarna är då stora och rosa.... en är lite större ändå då hennes chip har ramlat ner dit, känner mig lite orolig över hur det ska gå - tänk om det kan skada nån valp eller så? Får se vad som händer med det... Hon har ju redan krånglat en gång hon med sina chip. När hon märktes som 8-veckors valp så kollade vet chippet innan de satt in det, och det pep till och fungerade. Så satt de in chippet, och letade och letade - men det fanns helt enkelt inte! Vi letade på bordet för att se om det ramlat ur, men nejdå - det fanns ingenstans. Så det måste ha slutat fungera när de sköt in det... ett nytt chip sattes in, så hon går alltså omkring med två chip nu.... Kan dock säga att det är det som fungerar som ligger nere i juvret....


Får se vad Jacob och jag ska hitta på idag, blir väl nåt spel kan jag tro!

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards