Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Det var den helgen det....

Av barecho - 19 september 2010 19:57

Japp, så var ännu en helg förbi - denna blev fylld av lite av varje. Både roliga saker, och tråkiga....


I lördags förmiddag så spelade Jacob match igen, den sista för säsongen. En fotbollscup blir det som hans lag håller i första helgen i oktober. Den cupen avslutas med en föräldrafest - och kan väl säga att den som vi hade förra året var sjukt rolig, och mycket barnförbjuden....he...he....

Tillbaks till matchen då, Jacob stod i mål igen och resultatet denna gång blev 5-1, han var lite missnöjd över att ha släppt in ett mål - men, de vann ju så det är ju huvudsaken!

  
Titta en så fin lagbild vi fick till, men några verkar ha kommit upp i den åldern när de inte längre vill visa tänderna, gullsnuttarna då  ...


  
Mirre-pirre var med och kollade, lite fundersam var hon till en början när hon såg småbarn - inte så lätt när man inte sett såna tidigare... Men, desto gladare blev hon när hon såg Jacob och Emil!


Mamma hade tagit med sig Vera till cockerklubbens club show i Köping under dagen. Inte för att Vera skulle ställas ut, utan för att hon skulle ta blodprov för DNA-test för prcd-PRA. Klubben hade ordnat med veterinär, och allt runtomkring för att underlätta för medlemmar att ta detta prov. Verkligen ett bra initiativ! Men tyvärr så blev det inte så att något prov blev taget på Vera.... veterinären var jätteosäker, och hade mycket svårt att hitta nåt blod.... Hundarna blev stuckna, på flera ställen och blev såklart mer och mer otåliga. När Vera blivit stucken fyra gånger tyckte mamma att hon blivit plågad nog - så hon tog Vera med sig och åkte hem, utan att ta något prov.... Skittrist när det ska bli så, hon hade åkt bra långt fram och tillbaka, och avsatt hela dagen för detta och så kom de hem igen i oförrättat ärende.... Mycket dåligt måste jag säga!


Sedan var det då dags för David och mig att åka till Gysinge på bröllop. Jacob var inte bjuden så han var hos en kompis istället. Bröllopet var borgerligt och vigseln hölls utomhus utanför Gysinge Herrgård. Verkligen fint område där, och tur hade de med vädret! Lite mulet till en början, men sedan sken solen upp!

  

Här är Gunnar och Davids kusin Sara på väg upp mot vigselförättaren.

Gifta blev dom, och Sara heter numera Forsling istället för Storgärd.


  
Tja, vad ska man säga - ser vi ut som vi är med i frälsningsarmén eller nåt?

  

Tja, lite mer festliga kanske Gustav och Carro ser ut, matchar färgerna så fint!

  
Lite släktmingel, fr.v.: David såklart, hans moster Margareta, mamma Kerstin, svägerskan Carro, Davids kusins fru Ingela och så pappa Åke.

  
Här hade vi roligt, svårt att hålla sig för skratt när Kerstin är i farten! Hon kastade t.ex. ris på brudparet när de gick därifrån, istället för som alla andra - när de stod och tog emot alla gäster efteråt! ha..ha... Kerstin, du är bäst  !


Meeen, sedan var det slutskrattat för mig för den kvällen.... När vi kom fram till festlokalen och såg bordsplaceringen så blev jag mycket besviken....  Alla i släkten utom Wille och jag fick sitta ihop med någon annan ur släkten, och inte så att Wille och jag heller fick sitta ihop. Nädå, jag hade blivit placerade bland helt okända människor som jag aldrig sett förut.... Närmaste jag hade som jag kände var nio rader bort. Inte för att det var något fel på de jag satt bredvid, men de kände alla varandra och hade sina respektive i närheten så självklart pratade de och skojade med varandra (konstigt vore det ju annars....). Men, det var länge sedan jag känt mig så ensam och utanför.... Så fort jag ätit upp desserten så åkte jag hemåt, så jag var hemma igen vid 22.30 Jag var ju nykter eftersom jag skulle upp tidigt för att åka mot Stockholm och delta i ett Springerklubbsmöte där. David kom hem vid 02.30 på natten, och då vaknade jag såklart - sedan tog det ett tag innan jag kunde somna igen...


Jag for hemifrån vid 06.30-tiden i morse, och så härligt lugnt det var på vägarna! Bilen bara flög fram (älsklingswesslan såklart), red bull att dricka och bra musik - lovely. Ett jättebra styrelsemöte hade vi under dagen, kändes konstruktivt och jag ser verkligen fram emot flera av de aktiviteter som klubben ska ordna här framöver!


När jag kom hem så åkte vi direkt iväg till röstlokalen för att rösta, som jag sagt förut så är jag inte så mycket för hemlisar... så jag tar alltid bara de lappar jag vill ha, stoppar dem i kuverten utan att gå bakom nåt skynke och så lämnar jag in dem... Skäms då inte alls för mina åsikter, eller för hur jag röstar - och som det ser ut nu så känner jag mig ganska så nöjd med resultatet av valet. Är lite orolig över att SD kanske blir vågmästare bara, vet ju hur jobbigt det kan vara när det blir en massa osämja och motstridigheter.... Nåja, vi får väl se hur det går - är ju inte klart ännu.


Annars kan jag väl säga att det är varmt och skönt här hemma nu när vi fått bergvärme, går ju till och med med T-shirt på mig inne nu! Till och med småvalparna tycker det är varmt, de ligger som utslagna hjältar för det mesta...

  


 
 
Ingen bild

Pia

19 september 2010 21:33

Vad fina ni var på brölloppet! Synd att jag inte orkade vara med på mötet men det blir ju fler. Hoppas ni kom fram till många bra idéer och lösningar.

Pia

 
Ingen bild

Katarina H

21 september 2010 09:28

Duktig målvakt på bild där! Vad gäller valet måste jag säga att jag förskräcks över att vi har så pass många "brunrockar" i Strängnäs, valresultatet här i % var näst intill identiskt med rikets! Ondskan personifierad tycker jag.....
Puppisarna är ju helt underbara....
/Kram Katarina

 
Eva

Eva

21 september 2010 20:54

Hej. Kikade in och såg era fina hundar. OOO vad jag blir sugen på en nu igen. Jag har alltid älskat den rasen och det är min drömhund. En dag SKA jag ha en men det får bli när ekonomin vänder och allt är lugnare runtomkring. Ha en bra dag.

http://kycklingmamman.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards