Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Höstvecka...

Av barecho - 21 september 2010 21:10

Inte så mycket som har hänt de senaste dagarna. I måndags var det 0 grader när jag åkte till jobbet.... inte kul alls, känns som hösten har kommit alldeles för fort hit till Årsunda!!


I går kväll åkte vi till Pelle och Johanna för att kolla hur långt deras husbygge hade kommit, och det har hänt jättemycket sedan sist! Kommer nog att bli ett kanonfint hus - med stora fönster ner mot sjön. Kan nog bli nån grillning där kanske till nästa sommar...

  
Man blir verkligen sugen att bygga något eget när man varit där och tittat, men vi är ju så nöjda med vårt hus så det lär nog inte bli något av det...


Skyndade oss hem sedan för att kunna se slutet på Biggest Loser. Ni som känner mig vet att jag nästan aldrig ser på TV (förutom då på DHW), men annars kanske det blir typ 1-2 timmar i veckan max. Men, nu är ju Florence och Rune (Kennel Jillocs) med där så nu måste jag bara se varje avsnitt! Har t.o.m sett till att inte ha några klippningar på måndagskvällarna så att jag kan se det... Dom är så himla duktiga, och vikten bara rasar.... Tyvärr så fick Florence åka hem i gårdagens avsnitt, och hua så ledsamt det blev...


Jacob brukar läsa horoskopet i tidningen för mig på morgnarna, och häromdagen stod det så här "Du är rastlös idag! Du vill kunna känna dig fri. Ingen får säga åt dig vad du ska göra nu." Oj, vad det stämde bra - inte bara på den dagen, är väl varje dag det är så sedan 3-årsåldern för mig...ha..ha...


Valparna bara växer och växer....  är ju så söta nu när de stapplar omkring och småskäller, och morrar ibland när de hör nåt konstigt....

   
Jag har ju handmatat dem tills nu, och de var lite skeptiska till en början när de skulle äta själv från fatet - men efter en stund så hade de fattat hur de skulle göra. Kan säga att Hope är mycket ivrig att få komma in till dem och göra rent efteråt, och ja - ser väl ut som resten av hundarna mycket väl kan tänka sig att hjälpa till lite de också! 


 
 
Ingen bild

Katarina H

22 september 2010 10:26

Nollgradigt - å jag somtycker vi har kyligt när det är 10-11 grader! Du får helt enkelt flytta söderut så där kan man ju inte ha det! :)
Klarblå himmel & strålande sol idag här.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards