Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Självinsikt

Av barecho - 22 september 2010 21:07

  
Ja, alla har vi en bild av oss själva - men hur väl stämmer den in på vad andra anser om en?


Om nån skulle säga till dig att du inte har nån självinsikt, vad skulle du svara då? Om man svarar att man visst har det, då kan man ju fråga sig om inte det är ett tecken på att man saknar det....


För hur är det ifall man betraktar flera av de människor man känner? De som säger att de hatar t.ex sura människor är ganska så ofta sura själva, de som retar upp sig på dåliga förlorare är ofta hur tjuriga som helst när inte de har vunnit, men dåååå är det en helt annan sak förstås....


Det är ganska så jobbigt med människor som saknar självinsikt, de skyller ofta saker som händer på sin omgivning, och de har ofta problem med respekt för andra människor. Vad betyder då egenligen respekt? Ja, förr var det väl att man tog andra människors tankar på allvar, och inte försökte få dem att ändra på sig för att det skulle passa en själv. Men nuförtiden kan man ju undra.... Är det så att man anses sakna respekt för att man inte håller med, för att man har en annan åsikt? Det blir ju isåfall lätt att man omger sig med Ja-sägare, och när man då nån gång träffar på nån som är ärlig och säger emot - ja, då är det den som saknar respekt, eller?


Det kan vara nog så jobbigt med ärliga människor ibland, men de behövs nog för att man ska kunna få nån självinsikt. Att bara vara med såna som håller med en om allt är ju trevligt iofs, men det gör nog tyvärr inga underverk med självinsikten får jag för mig...


Med detta inte sagt att jag har någon stor självinsikt själv, men många funderingar om allt möjligt det har jag.....

 
 
Maria

Maria

22 september 2010 22:29

Bra fundering - funderar på samma saker ibland. Jag tycker inte alltid samma folk i min omgivning, men för det behöver man ju inte idiotförklaras/förklara, det värsta någon (en person) sagt (skrivit) till mig var att jag var TRÅNGSYNT... Hm det vet jag att jag inte är...men man kan ju fundera på den andra hahaha...
Nått som ofta stämmer är ju ordspråket:
"Man känner andra som man känner sig själv"
Ha en trevlig kväll!

http://www.windcraft.se

 
Erika

Erika

23 september 2010 18:20

Precis därför försöker jag bara omge mig med vänner som delar samma intresse och därav stor del av den allmänna åsikten om saker och ting.Jag har gärna diskussioner med andra med för den delen,men att vara nära vän med någon som drar åt helt motsatt håll tror jag är jobbigt.För mig är det tillexempel helt otänkbart att ens dividera med någon som hatar djur,som helt enkelt inte har förståelse för hur man kan ha känslor för djur osv.
Men att tycka olika om musik,godis,kläder,mat osv det tycker jag kan vara berikande och riktigt roligt.
Det beror liksom på vilket plan vi talar.

http://risenshine.blogg.se

 
Ingen bild

Erika

23 september 2010 19:29

He he he he....jag som just beklagade mig över sura kollegor ; )

 
Helena

Helena

23 september 2010 22:51

så sant så...

http://www.helenawestner.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards