Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Fredagsmys

Av barecho - 24 september 2010 16:32

Visst mår man bra när man tittar på den här? Fredagskvällar är veckans bästa stund det.....  


Och är det fredag så måste det ju till en fräckis också, eller hur?

Denna har jag fått sänd till mig från en av mina valpköpare som har lika "sjuk" humor som mig, tack Agnetha!

 

Den äldre kvinnan hade raggat upp en yngre man och när de höll på för fullt så tyckte killen att det vart lite torrt så han frågade ; har du någon kräm?

Kvinnan svarade då ; håll käften och knulla på så ska du få flingor och mjölk sedan……
Ja, jag fick mig då ett gott skratt!!  


Jag får så mycket bra saker på mailen som jag skulle vilja lägga in i bloggen, men det fungerar inte att högerklicka och spara längre ur mail. Har för mig att det gick att göra så förut, men det enda som står nu är "kopiera" - och det kan jag väl göra, men går ju inte att klistra in det nånstans!!! Nån datakunnig får gärna ge mig tips om hur jag kan göra...


Sedan måste jag bara få lägga in en länk till en valpköpares blogg... Vi fick tillbaks en hanhund i augusti, då hette han Lotus och nu heter han Moltas. Moltas visade sig vara en mycket glad och härlig hanhund, men ouppfostrad...
Jag hade blivit kontaktad av en familj i Uppsala tidigare som var intresserade av en äldre hund, och innan jag ens hade kontaktat dem så hörde de av sig själva! De fick låna hem Moltas över en helg, och bestämde sig sedan för att han var en hund för dom. Och vi kände helt klart att detta var en familj för Moltas....  

Så i söndags hämtade de hem honom, och nu har han en underbar blogg där det går att läsa lite vad han varit med om, den rekommenderas starkt: http://www.moltasnyaliv.bloggplatsen.se


Ikväll ska vi till Sandviken och kolla hur Davids bror Gustav och hans familj har det i sin lägenhet. De flyttade hit från Stockholm i fredags, och nu är vi så nyfikna på att se hur de har det! Och nån liten kram av Melker   kanske det blir också....


 
 
Ingen bild

Lotta

24 september 2010 19:31

Vilken fin kille han verkar vara Moltas och vilken otroligt duktig matte på att skriva och berätta...

 
Ingen bild

Ane

24 september 2010 22:24

Hvilken härlig "blogg" om Moltas !! Man blir virkelig rørt.Må jo være bra å kunne flytte en hund til en så bra familie !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards