Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Valpflytt

Av barecho - 26 september 2010 09:37

Ja, även om det nu inte var så långt de flyttade så var det ändå en stor händelse för dem såklart! Från den trygga valplådan på kontoret, till hagen i valprummet där våra "odågor" sover alldeles i närheten i sin box.

  
Först när de kom in dit så låg de  bara på fällen och smågnällde....

  
....sedan kom maten fram och då tog de sig ut på de hala tidningar, en del kastade sig i fatet på en gång - och några andra tog det lite längre tid för...

  

..när mamma Hope kom in så blev det genast lite bättre...

  

.... och nöjd var ju även hon som fick äta upp resterna efter de små.

  
Lite valpgos blev det också, här är det Edwin som sitter hos Jacob och Eulalia som ser ut att lägga av ett gapflabb i Emils knä...

  

Dom är så himla söta nu, de blev ju tre veckor i torsdags så på fredag kväll blev de avmaskade och fick även klorna klippta. Fy så äckligt de tycker Banminth är.... man tycker synd om dem när de gör allt för att få ut krämen ur munnen....


I fredags kväll åkte vi hem till Davids bror Gustav, hans tjej Carro och deras son Melker. De har ju flyttat "hem" till Sandviken nu och vi var nyfikna på hur de har det i sin nya lägenhet. Lägenheten var stor och rymlig, bra det så Melker får plats att sprida ut sina leksaker!
  
Ja, här är den berömda skylten då - när allt stod i kartongerna för att packas upp då bestämde sig Gustav för att skruva upp namnskylten.... Ja, se karlar.... (oj, var det sexistiskt det där?)

  
Carro beställer jultidningar, hmmmm..... är hon närsynt tro?

  
Farbror David och Melker tar sig en svängom - Melker ser mycket skeptisk ut...

  
Mammas gullplutt  , var inte så länge sedan han hade sån här hjälm på sig och sög på tummen...

  
Är det vovven eller ölflaskorna som Melker är intresserad av tro?


Vi hade en jättetrevlig kväll, så roligt att de har flyttat tillbaks och att vi nu får chans att träffa dem och Melker lite oftare! Vi åkte därifrån efter 23.00 - och då hade jag väl sagt i nästan 1,5 timme att det var dags att åka hem.... Men, kombinationen av två nyktra och två som druckit några glas whisky för mycket är inte alltid så bra och lätt att hantera...
Hem kom vi dock utan några besvär, och dagen efter var det jag som satt vid ratten....


För dagen efter var ingen vilodag, Henke skulle skjutsas till sitt jobb i Hofors till 11.00 - och det var nära att han kom dit försent då det fullkomligt vräkte ner regn så trafiken nästan stod stilla på vissa ställen...

Efter vi lämnat av honom for vi vidare mot Torsåker. Mamma hade fått hem lite nya grejer som hon ska sälja som vi var nyfikna på. Bland annat en stor rund puff som passar till tyghagen, och den ska vi göra premiär med till Sundsvall tänkte jag!
  
Verisen blev såklart jätteglad när vi kom, och körde sedan sitt "stirrnummer". Är det verkligen matte som sitter där? Bäst att inte släppa henne med blicken....

  
Hilmer var också glad, men satt sig på stolen istället så att han kunde se lite bättre, och kanske tigga åt sig nån bulle....


Den här valphagen är det tänkt att mamma ska ta in och sälja, den verkar superbra tycker jag!
  
Grundhagen består av en dörrsektion, och sju löstagbara sektioner. Sedan kan man köpa ytterligare sektioner till om man vill. Vi har våra valpar i den nu, och den verkar väldigt praktisk - och mycket lättare att göra ren än vår gamla, supertunga hage...


Efter det var det dags att styra färden mot Valbo Köpcentrum, tänk vilken tur vi har som har det så nära. Allt finns där, och man spar en himla massa tid på att handla där tycker jag istället för att fara runt mellan en massa olika ställen. Vet att en del tycker att såna här ställen gör att stadskärnorna dör... och det är ju tråkigt, men för mig är tiden värd så mycket så detta är ändå att föredra tycker jag.


Dock gick väl luften ur oss lite när vi körde av motorvägen och såg alla köer och hur fullt det var på parkeringen. Shit, det är ju lönehelg.... och dåligt väder till på köpet. Ja, bara att gilla läget.... Var inte lätt att hitta nån parkering, men till slut så såg vi en bil som backade ut och jag fick brått dit för att köra in. Men, är det nåt jag är helt värdelös på så är det att parkera.... köra in när det är trångt mellan bilarna med Wesslan - nä, det är då inte min melodi. Backa in på en plats brukar inte vara några problem - men nu vågade jag inte börja med nåt sånt för tänkte att nån tar säkert platsen då. Nä, jag hoppade ur istället så fick David köra in den - såg att folk skrattade åt det, men so what? Har inga problem med att skratta åt mig själv jag heller....


Byxor skulle inhandlas till David, och han provade en del - men de som till slut satt bäst och var skönast var de billigaste vi hittade... så kan det vara ibland, men nu har han iallafall två par nya så nu får det räcka för honom ett tag...


Skulle sedan in lite snabbt på apoteket.... men snabbt blev det inte, fick vänta 30 minuter i receptkön... Endast två kassor var öppna, och om man säger så - här går det inte undan inte.... härligt iofs att se människor som inte ser minsta stressade ut av att folk blir irriterade när det tar så lång tid, men många titt på klockan blir det på en halvtimme.


Ett besök på McDonalds i Sandviken blev det på vägen hem, och jag vet att jag har sagt det förut - men tänk så glad och på bra humör man blir när man träffar trevliga människor inom serviceyrken! Det är alldeles för sällan, för varje gång det sker så blir jag i det närmaste chockad... Killen som tog emot vår beställning där var så oerhört trevlig, korrekt och tillmötesgående - härligt!


Igår kväll åt vi smördegsinbakad fläskfilé med svampstuvning, och gorgonzolasås till. Och faktiskt lyckades jag se flera tv-program denna kväll, måste ha varit för att jag tog en Red Bull när jag kom hem från Valbo som jag lyckades hålla mig vaken...

Först såg vi Dansfeber, och gud så bra Tobbe och Marko var - dom är så sköna dom tycker jag, och verkar ha himla roligt ihop!
Sedan blev det nåt amerikanskt program "The Marriage Ref" tror jag det hette, var väldigt skeptisk till en början, men det visade sig vara ett jätteroligt program. De visade olika gifta par som var osams om något och så diskuerades det vem som hade rätt och fel, det låter märkligt jag vet... men det var roligt, säkert beroende på att de som satt i panelen var sköna personligheter.

Under tiden vi tittade på det sappade David runt mellan kanalerna när det var reklamavbrott. Och naturligtvis hittade han nåt program om flygplanskatastrofer! Han måste ha sett dom alla minst 10 gånger var.... vet ingen som är så fascinerad av sånt som han är, och då är han så flygrädd dessutom. Måste vara samma känsla för honom att titta på det som för oss andra att se skräckfilm! Förmodligen var det mer intressant igår eftersom han flyger till Moskva idag...


Min dag kommer idag att bestå av städning... inte så kul, men som alltid väldigt nödvändigt!

 
 
Ingen bild

Carro

26 september 2010 22:41

Hon är så himla söt Verisen =)Skall verkligen bli skoj å se vad du tänker para henne med.. Tycker Jacke passa alldeles utmärkt i den där skyddshjälmen till Melkersson hälsa honom det hahha

 
Ingen bild

Hallo

27 september 2010 20:10

Valphagen ser ju fin ut men jag kommer ihåg när Olivia ar hos er då var den "fasta hagen" konstruerad så att själva dörren var lägre, vilket gjorde at hon kunde komma ut o lägga sig i en fotölj när hon ville vara lite ifred från puppisarna - verkade ju bra tyckte jag då, men denna kanske har andra fördelar? Hursom så ser ju valparna jättefina ut!!
/Katarina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards