Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Gigantus-springer

Av barecho - 29 oktober 2010 20:52

Nu har äntligen valp nummer två fötts!! Hon har haft lite små krystvärkar under ganska så lång tid, men jag har känt att en valp suttit "fast" uppe i gången. Och den har suttit fast så pass mycket att jag inte kunnat få in mina fingrar och fått tag på nackskinnet och dragit ut den....


Men efter flertalet försök så fick jag till slut fram huvudet, tungan stack ut och den såg allmänt "död" ut tyckte jag nog.... Clådan tyckte det gjorde rejält ont så när jag försökte dra ut den i nackskinnet så bet hon efter mig, hon var helt panikslagen... Min snälla Clådan  .... men när vi till slut fick ut den (David fick hjälpa till och hålla henne) så förstår jag ju varför hon reagerade. Herregud, tror tamejfan att det är den största valp som blivit född på Kennel Barecho!!! Den väger 494 gram, nästan ett halvt kilo..... Vet att Seamus och Zola låg på ca 480 gram när de föddes, så de var ju nästan lika stora.


Nåja, fick liv i honom till slut (även denna hanhund har tan-tecken) och nu är han pigg tycker jag. Men, får väl se hur han artar sig....

 
Han föddes i alla fall 20.20, och heter nu Firdenand.


 
Här har han redan börjat brotta ner lillbrorsan.... 


Stackars Clådan verkar lite smått chockad ännu så vi får se hur det här fortlöper.... 







 
 
Eva

Eva

29 oktober 2010 21:14

Gullhjärtat... Hoppas det går lättare för henne i fortsättningen.

http://www.engspringer.cybersite.se

 
Maria

Maria

29 oktober 2010 21:26

Vilken bjässe..... Lycka till fortsatt nu!

http://www.windcraft.se

 
Ingen bild

Erika

29 oktober 2010 21:32

Det är nu Clådis bestämt sig för att sex var en engångsföreteelse ; )

 
Ingen bild

Carro

30 oktober 2010 00:07

Hahah el hur Erika =)!! Kåldolmen som matte blir hennes nästa koncept hihi!!
Ja kommer ihåg Zola å dom va ju jätte stor Batting va ju inte allt för glad då hon heller, stackars liten!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards