Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 2 november 2010

21 år....

Av barecho - 2 november 2010 15:47

... är det idag sedan min första ESS-kull föddes. Och jag minns det som igår.... jag hade kommit hem från BB med Thomas dagen före, så mamma var med på valpningen. Jag hade inte heller haft hand om så många valpningar helt själv då så det kändes tryggt att ha mamma där. Var ju ganska så omtumlande att ha blivit mamma, och så skulle då min älskade Debbie få sin första kull. Ni kan tro vad jag tyckte synd om henne när hon hade värkar - var ju lätt att sätta sig in i hur det kändes då....

Som ni alla vet så föddes Caesar och Pamela i den kullen. Det blev bara en tik och henne behöll vi, som om jag kände på mig att nåt skulle hända Debbie. Vi förlorade ju henne bara ett halvår efter att valparna var födda. En av de värsta dagarna i mitt liv var det, får ont i magen än i dag när minns hur jag ser att Pelle kommer hem från veterinären utan hund..... Jag klarade helt enkelt inte av att åka in då, något som jag ångrade sedan - kändes som om jag svek henne när jag inte var med då hon somnade in.... Vet ju att hon hade husse med, men ändå.....


Så mycket som har hänt under dessa år, både bra och dåligt - men jag ångrar inte en sekund att jag gett denna underbara ras så stor del av mitt liv, och hoppas jag kommer att kunna göra det under resten av mitt liv....


Vill också passa på och gratulera M-kullen som blir fyra år idag - massor med grattiskramar till er alla från gammelmatte!!


Jag har haft semester idag och igår, och det har varit så himla skönt. Har varit lite stressigt på jobbet på slutet, så jag behövde verkligen lite lugn några dagar. Allt går bra med Clådan och hennes små, är så lagom med fem stycken - inga problem att se skillnad på dem och tycker mig redan se drag av personligheter hos dem....


Idag åkte Hope hem, och det är inte utan att jag saknar henne.... Hon är så go, och när inte Jill finns i närheten då är hon nästan lika beroende av mig som hon är av henne. Om någon grind funnits mellan henne och mig, då har det varit gnälligt värre.

  
Så igår kväll fick hon ligga alldeles själv, utan de andra i mitt knä när vi kollade på Biggest Looser..... Sista kvällen med gammelmatte....


Jag har lagt ut kort på hemsidan som jag fått från valpköpare, men nu ska jag försöka göra det här istället. Är så krångligt när korten kommer till en dator, och så är hemsidan i en annan (segaste datorn dessutom som finns att uppringa...).

Så här kommer några kort på "Melker" (Barecho Dark Horse). Han har också varit på sin första utställning, i Dannero. Han hade mest hoppat omkring (märks att han är Mirandas bror....) i ringen, och dessutom fått stå på bord?! Första gången jag hör att nån domare velat ha dom på bord.... Bra gick det i alla fall, BIR och BIS-5 valp blev resultatet!

  
Lite trångt är det nog, men man sover ju hellre trångt med en annan än själv....

  

  
Visst är han då lik sin syster i huvud och uttryck! Hur söt som helst.....

 
 
Winston

Winston

2 november 2010 18:51

Jättestort GRATTIS till din "21 årsdag" gammelmatte. Du ser inte en dag äldre ut. Själv har jag firat min 4 årsdag idag med tårta, kompisar och paket. Men du, vem bryr sig om tårta och kompisar när det finns paket??
Kram ifrån Winston den fantastiske

http://www.barechomostwanted.dinstudio.se

 
Ingen bild

Elin-pelin

2 november 2010 19:49

Mamma Elin sender en stooor gratulasjon til alle sine barn som fyller 4 år i dag :-x Og gratulerer med 21 år som oppdrettere!

 
Ingen bild

Katarina H

3 november 2010 09:30

Inte klokt vad tiden går - att det är hela 21 år sedan Caesar föddes?!! Har ju haft förmånen att få träffa både honom och dottern Ariel, jättehärliga hundar båda två. Grattis till alla framgångar genom åren o hoppas du har möjlighet att fortsätta många år till! Hälsar gör även Olivia, Räkan och Odågan Jackson.

 
Ingen bild

Christina Rosander

9 november 2010 09:08

Stort grattis till dig & alla fina hundar du fött upp under åren! När folk frågar var Moltas kommer ifrån är jag så stolt över att kunna säga att han är från Barecho.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards