Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Alla helgons dag

Av barecho - 6 november 2010 19:32

Igår var vi och tände gravljus på lilla Birgers grav, och på Davids farmor & farfars grav. Det var jag, David, Henric och Jacob som var där - och det var verkligen fint på kyrkogården med alla tända ljus.

  
Idag är det säkert ännu fler ljus tända kan jag tro....

  
Birgers fina grav.....

  
..och så Davids farmor & farfars grav, som har stått där sedan lång tid tillbaks...


I går fyllde W-kullen 2 år, de är efter Seamus och Celine. Ur den kullen behöll vi ju både Lillis och Sheila till en början, men tråkigt nog hade de båda höftledsfel så Lillis bor nu i Norge och Sheila i Morgongåva. Stort grattis till alla i den kullen!!


Idag flyttade Edwin, som numera kallas Nelson och i morgon flyttar Elaine. Sedan har vi då fyra tikvalpar kvar ur Hopes kull... Tre av dem ser lovande ut, två av dem speciellt mycket!

  
Emmylou vill jag gärna sätta ut på "halvfoder" om jag hittar någon lämplig fodervärd....

  

Men, har haft jättesvårt att välja mellan henne och Eulalia, som jag också tycker ser oerhört fin ut.

  
Ellinor är inte så tokig hon heller, och hon är den tiken som är mest framåt och påhittig! Idag när de var ute så fick hon sånt där "springrus" som de kan få ibland (deras mor Hope har haft såna ganska så ofta här hon...ha...ha...), hon sprang och sprang runt, runt - medans hennes syskon satt allihopa helt förstelnade och tittade på henne....

  
och så minstingen Eleonora, söt som en sockerstrut!


  
De allra minsta bebisarna här mår bara bra, de mumsar och mumsar. Clådan har lite mjölkstockning i ett juver som ratats av de små. Har med milt tvång idag fått dem att äta från det flera gånger, så jag hoppas det släpper i och med det.

De är så tjocka, och har så grova svansar. Ser himla roligt ut när hon släpper mjölken och deras grova svansar står rätt upp!!


Fick trevligt telefonsamtal i förmiddags från Jill som är i Växjö, Fly hade blivit trea bästa hanhund och Yatzy hade blivit femma bästa hanhund, stort grattis till er båda!! Känns lite konstigt att inte varit där i år, har blivit lite tradition på nåt sätt.... Men ganska så skönt nu att vara hemma och vänta på att hemgjorda pizzan i ugnen ska bli färdig....

 
 
Erika

Erika

6 november 2010 20:36

Jaaaa jag skrev det förr tror jag,men för mig är Emmylou enormt läcker,jag ser mycket Karsten i henne i typ och stil (det man ser på kort)sen är det ju Eulalia,så jäkla rätt !!!!
Dom där två skulle jag nog hålla länge på om jag var du.
Fan du lyckas om och om igen,återigen en kanon kull. *apploderar*

http://risenshine.blogg.se

 
Ingen bild

Katarina H

7 november 2010 21:29

Om jag hade pengar skulle jag slå till på Eulalia..alla tikar är fina fast olika, å så gillar jag ju Eleonora, hon är speciell på ngt sätt! IMorgon e det måndag igen o lovet är slut,suck!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards