Kennel Barecho

Alla inlägg den 17 november 2010

Av barecho - 17 november 2010 19:21

....är det väl idag när det är onsdag? Men inte så mycket party här inte, och tur är väl det för himla trött är jag nu som klev upp efter 04.00 i morse.


I alla fall så mådde jag bättre i söndags, och med några alvedon till frukost så kändes det helt okej att åka iväg och döma. Det var inte heller speciellt många hundar som jag hade i min ring, 45 flattar var allt. Så jag hade dömt färdigt redan vid 13.00-tiden, och det var ju skönt iofs.
När jag först kom till utställningen på lördagmorgon så såg jag två människor med reflex-västar på sig, bra - tänkte jag, där kör jag in! Meeeen, när jag slog på blinkersen så var det som om jag samtidigt slog på dem - de började vifta om att jag inte fick köra in där, utan jag skulle köra in en liten bit efter också då åt höger från mitt håll. Lydig som jag är.... så svängde jag ner där. Körde på en bra bit, hade flera bilar efter mig - men någon utställningsplats syntes inte till. Frida skrek också oavbrutet att jag skulle göra en U-sväng. Såååå till slut vände jag, och körde tillbaks.... och efter en bit såg jag då en liten väg som gick in och långt där inne var parkeringen och parkeringsvakterna. Ingen skylt, eller nån människa som visade att man skulle åka in där! Dåligt kan jag tycka.... och som den hjälpsamma människa jag är så ville jag ge p-vakten ett litet råd innan jag parkerade bilen.

- Du, sa jag - ett gott råd bara. Istället för att två vakter står där uppe och säger att man inte får köra in där, så kanske en av dem kan gå dit och visa var man FÅR köra in istället? - Duuu, det har vi hört så många säga idag, sa han med ett lätt fnysning. Säkert hundra som har sagt det! Ålright sa jag, kanske dags att göra nåt åt det då, eller? Men, han såg inte alls ut att uppskatta mitt goda råd.

Nu spelade det inte mig nån roll, jag var ute i god tid och hade bara min lilla domarväska med. Men jag vet ju hur stressad man kan vara på morgonen när man kommer med all packning och ska in med hundarna. Om man får ett trevligt bemötande på morgonen, och att parkering/insläpp fungerar utan mankelimang så är man säkert en mycket trevligare person under utställningsdagen också!


Annars var det en bra utställningsplats tyckte jag, den ring där jag dömde i var en Boule-bana så det var grus där - perfekt för hundarna att springa på. Och så var det mycket behaglig temperatur där inne, kan ni tänka - jag frös inte nåt på hela dagen!!


Nöjd efter en trevlig dag så vände jag bilen hemåt vid 16.00-tiden, skönt att ha nära hem för en gångs skull. Jag hämtade upp Henric vid hans jobb i Hofors på vägen hem, och sedan när vi kom hem åkte vi till Davids pappa för att fira honom på Fars Dag. Jag hade beställt dillkött, med dillsås och potatis - guuuud så gott - sist jag åt det var när vi kom hem med Jacob från BB så det är ett tag sedan kan man säga....


Ett lite försenat grattis vill jag säga till U-kullen som fyllde 7 år i måndags, den kullen är efter Raptor och Alice. Detta blev Raptors sista kull hos oss....

En kull som har födelsedag idag är vår allra första Cockerkull! A-kullen efter Louie och Linda blir 11 år idag, och jag vet att flera av dem finns i livet fortfarande. Wilma som bor här i Årsunda är väl den jag träffar oftast. Så stort grattis också till er!!


Har fått några kort från valpköpare också, jag skrev ju i förra inlägget om att Ida visat Liza (CH Barecho Fly Me To The Moon) till BIR, och nu har jag fått bildbevis på det.... gud så söta de är ihop!

  
Kan säga att så här kontrollerat springer aldrig Liza med mig eller Vanja....

  
Förstår att Vanja var stolt som en tupp denna dag!


Några kort har också kommit från en annan Barecho-norsk. Det är Bruce (Barecho Double Dealer) som vi har fått några kort på. Han bor så långt norrut som man kan komma tror jag - men han verkar trivas bra ändå!

  
Sötnos!

  
Finns en video på honom lekandes med sin "storasyster" dobermann-tiken Zina. Videon finns på hans matte Maria Salomonsens profil på FB. Så roligt att se, och att hon har sånt tålamod med honom..... Måste ju kännas tryggt för en springer att ha en dobermann som storasyster!


David och Jacob är på bandy nu ikväll, Henke är på jobbet så jag är själv hemma med hundarna, såååå tyst här hemma. Skönt att få vila öronen efter en dag på jobbet kan jag lova....


Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards