Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Sådärja.....

Av barecho - 26 december 2010 20:29

....nu kanske även vi kan få till ett och annat fint hundkort!


Var till Valbo idag igen eftersom det är mellandagsrea, och David skulle byta ett par skor som han inte kunde ha. Vi var in på Mediamarkt först, köpte en mus och headset till Jacob och ett nytt strykjärn till mig (mitt gamla är väl från 80-talet skulle jag tro....). Var ju 20 % på alla varor där idag, och huvaligen så mycket folk det var där!! Skulle kolla på kamera också, men hittade ingen som var nåt direkt jag ville ha.....


Så in på Expert efter det. Erika (som för mig räknas som proffs på fotografering) hade gett mig tipset om en kamera som de hade där till ett bra, nedsatt pris. 

De hade såna kvar, Nikon D-90 (endast kamerahus). Försäljaren verkade trevlig, och efter telefonsamtal till Erika om vilket objektiv jag behövde så bestämde vi oss för att köpa det där också. Filter skulle vi också ha, och minneskort. Och såklart väska.... Så nu var vi upp i 7695:-, som hittat!


Meeeen, då började försäljaren prata om försäkring. Är så inih......e trött på dessa försäkringar som de ska försöka lura på en så fort man köper något. Värst var i alla fall när de tyckte jag skulle köpa en försäkring till en spis en gång, en av fördelarna med försäkringen var att den även gällde för stöld.... Jo, man har ju ofta hört om att de bryter sig in och stjäl spisen.. suck....


Vi sa ifrån både David och jag, vi ville inte ha någon försäkring på kameran. Men alla argument vi hade, hade han ett motargument emot. Blev så himla trött.....

Till slut surnade jag till, och sa - vi ska inte ha nån, that's it! 

Så då kom nästa grej, vilken ska kameran stå på frågade försäljaren. Vi tänkte ha den på företaget sa David. För, det är nog bara hundkort som knäpps med denna så vore ju konstigt att inte köpa den på företaget. Skulle ju aldrig drömma om att köpa en sån här om det inte vore för att fota hundarna!


Jaha, sa försäljaren och såg bister ut. Ni vet att det bara är 6 månaders garanti då (den garantin som han nyss sagt inte gällde för så mycket....), och att hemförsäkringen inte gäller om ni köpt på företaget. Nä, men blir väl företagsförsäkringen istället då sa jag surt.... Vet du hur mycket en sån kostar, sa han - och då brann det i huvet på mig! Nä, sa jag - nu orkar jag inte mer - vi skiter i att köpa nåt alls. Meeen, då sa han inget mer - vi fick vår kamera och gick till kassan och betalade.  Såna här gånger förstår jag varför jag gillar att handla på internet......


Så var det vidare mot Ikea. Jag fick ju ett akvarium i julklapp, och nu måste vi köpa något som det kan stå på. Hittade en fin byrå, så den fick det bli.

Nästa ställe var köpis, byte av skor - och så till djurmagazinet för att köpa mer grejer till akvariumet!

Grus skulle vi bland annat ha, och de hade lite olika varianter i sina akvarium. Hittade en fin sort, med terrakottafärg nästan. Sån vill jag ha! Den var såklart lite dyrare då, David bara skakade på huvudet - är jag förvånad sa han bara....

Så lite växter, och prydnader att ha i.... nån extra pump till skattkistan jag prompt skulle ha. Så nu har vi köpt tillbehör för betydligt mer än vad akvariumet kostade, och då har vi än så länge inte en enda fisk....


  
Visst är den fin vår nya Nikon-kompis! 


David håller på och monterar Ikea-möbeln just nu (bäst att hålla sig därifrån då, hundarna ligger här bredvid mig och kollar skeptiskt bort mot Davids håll de också....). Sedan ska vi skölja gruset, och i med det. Sedan vatten och växterna, får väl se om vi kommer i säng innan midnatt! Det ska sedan stå så i minst 3 dagar innan vi får lägga i några fiskar, så bara att vänta.....


Vi har såklart inte kunnat låta bli att fota lite med nya kameran också! Förde över korten i datorn med kabel, stod inget om att jag kunde ta ut minneskortet som jag gjorde med gamla kameran. Kändes lite gammaldags att använda kabel på nåt sätt....

  
Här är alltså en närbild på hundmaten, ja - är ju också ett motiv....


Kolla vilken skillnad det är på valpkorten, det första på Ferdinand togs med gamla kameran igår. Och alla de andra idag med nya.....

  
Barecho Following Star "Ferdinand", numera "Brian"

 
"Ferdinand"

 
Barecho Fly The Flag "Fletcher"

  
"Fletcher"

 
Barecho Four Leaf Clover "Figo"

"Figo"

 
Barecho Freaking Success "Fame"

 

"Fame"

 

Barecho Fashion Is My Passion "Flo-jo"

 

"Flo-jo"


Hanvalparna är ganska så duktiga på att stå, men tikarna.... så envisa... så fort jag ställer bakbenen i rätt position, så drar de sig bakåt.... Nåja, blir väl ordning också på dem så småningom.


Nä, bäst jag hjälper David nu verkar det som - foton på akvariumet kommer imorgon skulle jag tro! 




 
 
Lena

Lena

26 december 2010 21:48

En till Nokia kompis ;) Klart du kan stoppa in minneskortet i datorn och ladda in bilderna så....Det gör ju jag ;)

http://lenahansen.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

26 december 2010 22:12

Jaaaaa jag har sagt det förr ,du är så jäkla roliiiig.Skrattar högt här...
-Jasså du tog ingen försäkring på spisen ? ; )

Du sådana där j-la försäkringar gäller ju ändå aldrig,what ever liksom.

Hur som, motljusskyddet sitter åt fel håll men det vet ni väl säkert ; )
Ni har fått en riktigt bra kamera, så ni kan känna er nöjda.Kamera väska har ju inte ens jag, kör med ryggan ja.Men jag envisas ju med att släpa med mig stativ jag också.
Guuuud va roligt , nu ser jag fram emot att få se kort på både det ena och det andra.Träna på, fota allt möjligt för att lära er hur den funnkar i olika ljus och olika situationer.

http://risenshine.blogg.se

 
Carin Säärelä

Carin Säärelä

26 december 2010 22:34

Va kul, jag har en D80 och är supernöjd med den!
Du kan både ladda in bilderna med sladd eller att ta ut kortet, gör som du vill! :-)
Hundar är suvuräna tränings objekt och ännu bättre nu när det är snö! Fast det blir bäst när solen skiner.

http://cabriedeseri.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

26 december 2010 23:38

Mycket bra val av kamera!!! ;)
Precis en sån som jag har.

Ja jösses vad de kan vara dryga med sina försäkringar. Jag brukar hänvisa till Plus jag när de börjar tjata.... de hade ju ett program om det förut där det tydligt kom fram att det bara är "lurendrejeri" med de där försäkringarna.

http://www.mountainvalley-dogs.se

 
Linnéa

Linnéa

26 december 2010 23:50

Vilken liten söt snyggning lille "Fletcher" var!
God fortsättning på er!

http://www.linneapett.blogspot.com

 
Ingen bild

Katarina H

27 december 2010 11:05

Oj, vilken fin kamera! å nog syns det skillnad på skärpan jmf med den andra - fina motiv oxå.
God fortsättning!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Av barecho - Fredag 1 mars 07:49

Denna kull är Ziris andra kull hos oss, förra kullen föddes för 1,5 år sedan, i den kullen blev det sju valpar. Att det skulle bli fler denna gång misstänkte vi ganska tidigt, för redan när hon gått fyra veckor började magen växa - och det snabbt! De...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards