Kennel Barecho

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Vinterlek

Av barecho - 31 december 2010 14:39

Här kommer lite foton på hundarna lekandes i snön ute på gården. Det är helt omöjligt att ta sig ut till skoterspåret nu på åkern, jag avskyr verkligen att få snö innanför kläderna och skorna så det ger jag mig inte på. Är för mycket snö i skogen nu, så de får nöja sig med koppelpromenader efter vägen - och lek på gården nu ett tag tills vi får ett bättre skoterspår att gå i....


De verkar dock inte misströsta....

 
Här är de, hela gänget som var ute just denna gång. Lleyton fick vara inne, och så de allra minsta. Är lite rädd att de stora ska springa omkull dom och göra dom illa.....

 
Miranda och Enya delar byte.

 
Vårt svarta får Baros gömde sig bakom trädet han...

 

Visst är det konstigt att de inte gör illa sig när de kraschar i en hög efter att man kastat iväg något till dem? Här är det Kylie, Clådan och Pärlan som är i farten.

 
Titta så duktig Enya är, har redan lärt sig vacker tass! Emmy är inte lika intresserad....

 
Nora försöker ta av Messi kycklingen, medans vackraste Battingen kollar på. 

  

Finns ju också de som hellre sitter och kollar på utsikten än far runt och leker.... Eller väntar Penny på Henke tro?

  
Visserligen har vi vacker utsikt! Så synd att man inte ser den riktigt från köksbordet....

 
Vackert är det, men skulle gärna haft en liten sjö istället för åker nedanför oss...

 

Nora höll ett mycket fast grepp om kyckligen när hon fått tag på den, Emmy försöker ta av henne, men inte så lätt...

 
Till slut försökte jag ta av henne den, men hon höll sig fast in i det sista....

 
Sötnos Miranda!

 

Här är det Miranda som har fått tag på den eftertraktade leksaken...

 
Men kasta nu då!!

 
Vem hinner först?

 

Nä, sa Menny-muppen - släpp in mig så jag slipper dessa dårar.....

 
Efter henne!!! Messi, Clådan och Pärlan jagar Battingen....

 
Gammelfritten sysselsätter sig med det han älskar mest, rulla sig i snön....

 
Nu ska väl ändå vi hinna före Gammelbats!!

   
Battingen eller Mirre-pirre?

 
Gammal är ändå äldst! Klart Kylie fick tag på den, barn och barnbarn kan känna sig lurade....

 
Clådan beger sig upp i snön, men man märker på henne att hon fryser nu när hon är urfälld efter valpkullen....

 
Mitt favoritmotiv... Battingen, mammas älskling!

 
Ingen kan se så fånig ut på kort som Pärlan!

 
Enya sträcker på sig i snön, såååå fin! Nora försöker hänga på...

 

Blir free stacking på henne kanske? 

  
Dragkamp i snöhögen....

 

...och denna gång vann Emmy! Försök att bortse från tofsarna på öronen..... ska klippa dem alla tre så snart jag får lite tid över....

 
Barre-parre försöker sig på ett litet akrobatiskt flygnummer...

 
Mera dragkamp... tänk så roligt de har tillsammans, och så stor och cool Nora, Emmy och Enya tycker att Miranda är!!

 
Ser ni huset? Det är det där gråa bakom snön.... Och än är det bara december, har tre vintermånader kvar framför oss.....


Kan berätta att det var 277 kort som jag laddade ur kameran, ojoj.....men är väl så i början. Måste ju träna om det ska bli nån ordning på det hela....


Nä, nu ska jag ge mig på lite städning här hemma tror jag. Har också lite tankar på att skriva en önskelista inför 2011.... men tror att jag kanske vill ha ett glas vin till när jag skriver den, är ju av barn och fyllon man får höra sanningen eller hur?! Om man nu blir full på ett glas vin, det kan ju iofs diskuteras.....


 
 
Erika

Erika

31 december 2010 15:37

En sejdel är ju ett glas det med ; )

Gott Nytt År på er, och guuuuuud så läcker hon är Enya !

http://risenshine.blogg.se

 
Ingen bild

Gunilla

31 december 2010 15:38

Härliga bilder Helen! Tänka att lekande hundar kan roa en så mycket... Så många skratt man kan får!!

Så säger vi väl skål då o Gott Nytt År!

 
Ingen bild

nanny

31 december 2010 15:48

Vilka härliga vinterbilder. Ge Enya och gubbstrutten en extra kram från oss! Gott nytt 2011!

 
Karoline

Karoline

31 december 2010 15:49

Så fine bilder!
Godt nyttår til alle dere på Kennel Barecho, vi gleder oss til masse bilder i bloggen i 2011 :) :)

Karoline&co

http://www.engelskspringer.com

 
Ingen bild

Marina P

31 december 2010 16:04

Åhh så mysigt det ser ut med massa hundar! Enya då... GE HIT!!! Gud så fin hon är :O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av barecho - Tisdag 2 april 18:18

  Ubbe, hanhund      Uzo, hanhund     Undis, tik     Uzzi, tik     Unette, tik     Ultra, tik     ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:44

  Taco     Toby     Tristan     Trevor     Tippo     Tango     Tally     Trisha     Tabitha     Tora   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Fredag 22 mars 05:39

  Ubbe     Uzo     Undis     Uzzi     Unette     Ultra   Mer information om valparna finns här: Kennel Barecho ...

Av barecho - Torsdag 14 mars 16:34

I måndags, när det var sex dagar kvar till beräknad valpning så låg tempen på 37,6. Det var ju inte jättelågt och Kryddan åt upp sin mat. Hon var lika lugn som vanligt. Så jag tänkte det var falskt alarm. Tempen sjönk sedan sakta nedåt, men inga andr...

Av barecho - Söndag 3 mars 14:25

I denna blogg kommer det mestadels vara inlägg som har med kennel Barecho att göra. Om våra valpar, hundar, från utställningar mm. Jag (Helene) har skaffat en ny blogg där jag mer kommer att skriva mina tankar och åsikter inom olika ämnen, välkommen ...

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards