Kennel Barecho

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av barecho - 6 januari 2011 19:58

Ja, idag är det trettondagen - inte för att jag har den minsta aning om varför vi firar denna dag - men himla skönt att få vara ledig från jobbet i alla fall!  


David och Jacob åkte mot Uppsala och Storvreta cup i förmiddags. Jacobs innebandylag Aston P-99 ska delta på cup där torsdag-lördag. Förra året var jag med och tittade, men detta år gick det ju inte tyvärr...

Så Jacob fick nöja sig med sin pappa idag, och det verkade helt okej. Pratade nyss med honom i telefon, och de vann första matchen och den andra blev oavgjord. Han verkade nöjd, och de var på väg mot skolan där de ska sova dessa nätter.

- Lova nu att du ringer när du går och lägger dig och säger gonatt, sa jag. -Njaaae, fick jag till svar - är det okej med ett SMS? Som den snälla mor jag är så svarade jag att det fick väl duga då....

Äldsta sonen, Thomas, har åkt till Tyskland, av alla ställen...., idag. Inte för jag fattade riktigt vad de skulle dit och göra, men men.... fick åtminstone SMS att allt var bra där, och att resan gått bra. Henke är åtminstone hemma så att jag har koll på honom! Tänk att man oroar sig så hela tiden för barnen...   


På fiskfronten är allt lugnt, de blev dock lite upprörda igår när David gjorde rent och bytte ut en tredjedel av vattnet. Det skulle vara kallt vatten sa expediten i djuraffären, men fiskarna såg inte alls ut att uppskatta den kallduschen!! Nä, tror vi tar lite varmare vatten nästa gång....


Fick mail idag om att Tilda (Barecho Lifetime Story) varit Tv-stjärna för en dag!! Kolla på länken här så får ni se sötnosen, som den äkta Diva-dotter hon är så släpper hon inte blicken från det väsentligaste....

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=hundbio_pa_husdjursmassan&videoid=1191551


Innan David åkte i förmiddags badade han Baros, Messi och Pärlan. Jag har sedan roat mig med att bland annat städa, föna dem och börja lite smått med packningen inför MyDog. Ditte ska ju också med, men henne hämtar David upp på vägen hem från Uppsala ikväll. Ska bli spännande att se henne igen, var ju ett tag sedan sist!

  


Så imorgon drar vi västerut, mot Göteborg. Hoppas vädret är någorlunda skapligt i alla fall, det verkar ju som om det ska snöa - men tror det är värst här i trakterna och norrut efter kusten. Det ska bli så roligt att få åka iväg, denna utställning är lite speciellt tycker jag - en av årets bäst arrangerade och så mycket annat att kolla på än bara utställningsringar. Brukar till och med hitta nåt som duger åt mig att äta!! Och bäst av allt är att vi bor på hotellet som ligger vägg i vägg, Gothia Towers.  


I år är det bara David och jag som åker, men det finns gott om härliga valpköpare, och uppfödarkollegor på plats så tiden går nog hur fort som helst där. Tror Sanne-panne är anmäld också på lördag, ser sååååå fram emot att få träffa henne igen - även om det alltid känns lite jobbigt första gången jag träffar dem efter att de har flyttat....  


Datorn följer med, så om jag orkar kanske det kommer något blogg-inlägg imorgon kväll - eller lördag kväll, vi får se! Om några dagar firar bloggen 1-års jubileum. Några gånger har jag väl haft tankar på att lägga ned den, men tycker det är en mysig stund att sitta här och skriva - blir ju också som en liten dagbok för mig själv. Och för de som tycker jag bara skriver en massa "trams" så, ja - det är helt frivilligt att läsa den.....  



Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards